Hoppa till innehåll
PerformIQ logotyp

Inköpare/Sourcing till vår samarbetspartner

Publiceringsdatum
04 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven inköpare som vill ta nästa steg i karriären? Vi tror du att trivs att arbeta i ett högt tempo och med internationella affärer. Vill du också komma till ett team som präglas av stort engagemang och entreprenörsanda, sök då tjänsten som inköpare/sourcing redan idag!

TJÄNSTEBESKRIVNING OCH ERBJUDANDE

I rollen som Sourcing Manager kommer du ha ett heltäckande ansvar för det strategiska och operativa inköpsarbetet avseende leverantörskedjan i Norden. Du kommer att arbeta i en internationell miljö med kontakter i några av världens mest framgångsrika företag där du kommer att arbeta nära affären. Du kommer att upphandla avtal med leverantörer för att kunna utföra tjänsterna som avtalats hos kunderna. Här får du möjlighet att komma till en bred roll där du ansvarar för hela företagets inköpsprocess. Du har kontinuerlig leverantörsuppföljning och arbetar regelbundet med kvalitetskontroll och uppföljning av leverantörer.

Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete. Som Sourcing Manager kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

* Analysera och strukturera sourcing- och inköpsbehov
* Förhandla och dokumentera avtal
* Hantera beställningar, uppföljningar samt leverantörs- och kundkontakt
* Driva utveckling och effektivisering i organisationen genom ansvar för inköp- och sourcingavsnittet i vårt verksamhetssystem
* Planera, följa upp och utvärdera nyckeltal samt rapporter
* Analysarbete för att optimera leveranskedjan
* Stödja den operativa leveransorganisationen

PERSONPROFIL

Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med frihet under ansvar. För att passa i rollen som Sourcing Manager har du arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter och trivs med ett högt arbetstempo. Du är en entreprenör med egen drivkraft, stor initiativförmåga och trivs att ligga nära affären. Vidare drivs du av att arbeta strategiskt, men även att ta action operativt då det krävs i samarbete med affärsutvecklare, kundansvariga och leverantörer. Som person är du analytiskt lagd, noggrann samt prestigelös med en stor portion inre driv och omvärldsintresse.

Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang. Vi söker dig som är trygg med att fatta beslut, är en god förhandlare och har en utpräglad känsla för prioriteringar. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö och du lär dig snabbt nya uppgifter.

ÖVRIGT

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

Krav med eftergymnasial utbildning inom relevant område samt arbetslivserfarenhet av inköp. Du har god datavana och mycket goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. 2-5 övernattningar per månad förutsätts.
PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!



PerformIQ logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 maj 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett sportsligt mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Åratal av dedikation till en idrott gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.

Svett, slit och ändlösa timmar i träningshallen resulterar i kvaliteter våra uppdragsgivare tycker om. Som att komma i tid, vara motiverade varje morgon och ha en stark vilja att vinna.