Hoppa till innehåll
Modus Sverige AB logotyp

Lageransvarig på Modus Sveriges Lager

Publiceringsdatum
08 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Om Modus:

Modus är ett svenskt företag som utvecklar, tillverkar och inreder kontor med 100% återbrukbara systemväggar, för hållbara och flexibla arbetsplatser.

Vårt mål är att skapa marknadens mest hållbara arbetsplatser och att hjälpa Sveriges fastighetsägare att sänka sitt klimatavtryck. Och det är en målsättning vi kan uppfylla. Vår historia går över 70 år tillbaka i tiden och även om mycket har förändrats och moderniserats, så är mycket fortfarande sig likt. Vi har fortfarande all utveckling och tillverkning i Sverige, vilket både innebär större leveranssäkerhet och miljöfördelar på grund av kortare transporter, samt att vi kan vara snabbfotade och lyhörda när det gäller våra kunders behov och önskemål.

I syfte att ytterligare vässa vårt hållbarhetserbjudande kommer vi i slutet av 2024 starta upp en egen produktion av 100% återbrukbara systemväggar samt bygga upp en egen lagerverksamhet för våra kontorsentreprenader. Detta lager och fabrik ligger i rymliga fräscha lokaler i Örebro och till detta söker vi nu en lageransvarig som tillsammans med oss vill starta upp, driva och ansvara för vårt Lager och produktion av tät systemvägg.

Rollbeskrivning: Lageransvarig på Modus Lager

Översikt

Som Lageransvarig på Modushar du en central roll i att säkerställa att lagerverksamheten fungerar smidigt och effektivt. Du ansvarar för att ledaochsäkerställa att produkterna hanteras och levereras i tid och med hög kvalitet. Du kommer att arbeta nära andra avdelningar inom företaget för att säkerställa att lagerverksamheten stöder verksamhetens övergripande mål. Tjänsten innefattar att hantera både det administrativa samt operativa arbete som krävs för lagerverksamheten.

Anställningen är en heltidsanställning och med start 2024-11-01 eller enligt överenskommelse.

Placeringsorten är Örebro.

Ansvarsområden:
  • Leder och koordinerar lagerverksamheten
  • Planera och fördela arbetsuppgifter på lagret för att säkerställa en effektiv verksamhet.
  • Genomföra lagerinköp, mottagning, lagring, produktion, plockning och utskick av varor.
  • Genomföra och övervaka regelbundna inventeringar för att säkerställa korrekt lagernivå.
  • Hantera och rapportera eventuella lageravvikelser och skador på varor.
  • Säkerställa att alla inkommande och utgående varor uppfyller företagets kvalitetsstandarder.
Kommunikation och samarbete:

- Samarbeta med inköp, försäljning och genomförande för att säkerställa smidiga materialflöden.

Utbildning och erfarenhet:

- Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot logistik eller liknande område.

- Gärna erfarenhet av arbete inom lager- eller logistikverksamhet.

Kompetenser:

- God kommunikationsförmåga.

- God förmåga att planera och organisera arbete.

- Gärna erfarenhet av att arbeta med lagerstyrningssystem samt god IT-vana.

- Förståelse för säkerhets- och arbetsmiljöföreskrifter.

- God problemlösningsförmåga och förmåga att fatta snabba beslut.

Personliga egenskaper:
  • Självgående och initiativtagande.
  • Noggrann och kvalitetsmedveten.
  • God samarbetsförmåga och flexibel inställning.
  • Förmåga att hantera stress och arbeta under tidspress.
Ansökan

Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och har de kvalifikationer och erfarenheter som krävs, ser vi fram emot din ansökan. Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du passar för rollen som lageransvarig hos oss.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Produkt, inköp och lageransvarig Adam Svensson. adam.svensson@modussverige.se

Vid övriga frågor om bolaget är du välkommen att höra av dig till Ekonomi/HR chef Ulrika Jantzén.ulrika.jantzen@modussverige.se

Intervjuer och urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!
Modus Sverige AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
31 augusti 2024 (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Modus:

Modus är ett svenskt företag som utvecklar, tillverkar och inreder kontor med 100% återbrukbara systemväggar, för hållbara och flexibla arbetsplatser.

Vårt mål är att skapa marknadens mest hållbara arbetsplatser och att hjälpa Sveriges fastighetsägare att sänka sitt klimatavtryck. Och det är en målsättning vi kan uppfylla. Vår historia går över 70 år tillbaka i tiden och även om mycket har förändrats och moderniserats, så är mycket fortfarande sig likt. Vi har fortfarande all utveckling och tillverkning i Sverige, vilket både innebär större leveranssäkerhet och miljöfördelar på grund av kortare transporter, samt att vi kan vara snabbfotade och lyhörda när det gäller våra kunders behov och önskemål.

I syfte att ytterligare vässa vårt hållbarhetserbjudande kommer vi i slutet av 2024 starta upp en egen produktion av 100% återbrukbara systemväggar samt bygga upp en egen lagerverksamhet för våra kontorsentreprenader. Detta lager och fabrik ligger i rymliga fräscha lokaler i Örebro och till detta söker vi nu en lageransvarig som tillsammans med oss vill starta upp, driva och ansvara för vårt Lager och produktion av tät systemvägg.