Hoppa till innehåll
Zeppelin Sverige AB logotyp

Ledningsassistent till Zeppelin Sverige AB

Sista ansökningsdag
20 oktober 2024 (10 dagar kvar)
Publiceringsdatum
26 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Om tjänsten

Vi söker någon som vill växa med oss! Som Ledningsassistent arbetar du nära ledningsgruppen i Zeppelin Sverige som består av tio personer. Arbetet är varierande och innebär att stötta med t ex administrativa uppgifter, koordinering och driva eller medverka i olika projekt. Det är en bred och varierande roll med olika uppgifter, med fokus på att underlätta ledningsgruppens vardag och även en möjlighet att få växa och utvecklas inom bolaget.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Support, stöttning och förberedelser till ledningsgruppen
  • Ansvara för administrativa uppgifter och rapportering
  • Koordinera kommunikation
  • Förbereda material och underlag inför möten
  • Lunchbeställningar och andra förberedelser inför möten
  • Förbereda och behandla extern och intern kommunikation
  • Protokollskrivning vid t ex ledningsmöten
  • Boka resor och koordinera kalendrar
  • Planera och organisera relevanta event och projekt

Vi ser att rollen som Ledningsassistent är varierande och utåtriktad där du blir navet för ledningen i att skapa struktur och administrativ ordning och reda. Då det finns goda möjligheter att utvecklas i bolaget så ser vi gärna någon som ser denna roll som en start på en resa med Zeppelin Sverige AB.

Din bakgrund:

  • Relevant högskole- eller universitetsutbildning
  • Erfarenhet från administration
  • Mycket goda datakunskaper i Officepaketet.
  • Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Din profil:

För att lyckas i jobbet behöver du vara självständig, strukturerad och drivande. Då du har mycket kontakt med olika delar i företaget, inklusive internationella, måste du ha lätt för att samarbeta, är kommunikativ och tillmötesgående. Som person har du skinn på näsan och är inte rädd för att ta egna initiativ. Då du är en del av ledningsgruppen har du hög integritet och strävar hela tiden för att vara en förebild i organisationen.

Vi erbjuder:

  • En varierad roll i ett snabbfotat företag.
  • Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
  • Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.

Placering: Huvudkontoret i Landvetter

Frågor? Ring Carina Almquist, HR Director på telefon: 0703-560495 Unionens representant, Andreas Barås på telefon: 0703-588207

Intresserad? Skicka din ansökan senast den 20:e oktober 2024. Vi gör löpande urval och tillsättning, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Zeppelin Sverige AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
20 oktober 2024 (10 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.