Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Junior produktansvarig till Armatec!

Publiceringsdatum
11 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du ett genuint tekniskt intresse och brinner för att skapa starka relationer? Är du redo att ta på dig en nyckelroll där du har ägandeskap över produkter och nära kontakt med leverantörer? Armatec Sverige söker en driven och nyfiken kollega som vill utvecklas och axla rollen som produktansvarig. Som ledande leverantör inom deras bransch strävar de efter ständig tillväxt och letar nu efter någon som vill vara med på den spännande resa!



Om tjänsten

Armatec erbjuder nu en möjlighet där du snabbt får ökat ansvar och utveckling i en roll som produktansvarig. Din roll innefattar att vara ansvarig för en specifik leverantör och dess produkter, vilket ger dig en utmärkt plattform att växa och utvecklas i rollen. Med fokus på ett mindre produktområde kommer du till en början att stödja övriga teamet samtidigt som du gradvis tar på dig mer ansvar och utmaningar.

Som produktansvarig kommer du även att resa emellanåt för att stödja och utveckla relationer med kunder och leverantörer. Dessa resor inkluderar leverantörsbesök för att säkerställa produktkvalitet och kundbesök för att förstå deras behov och önskemål. Under det första året kommer du att resa med erfarna kollegor och få möjlighet att lära känna Armatecs kontaktytor för att sedan ta över mer ansvar med tiden.

Du erbjuds

  • Att bli inkluderad i en öppen och gemensam företagskultur
  • En varierande roll där du har frihet under ansvar och möjlighet till utveckling
  • Bra förmånspaket och medlemskap i personalklubb ink. friskvårdsbidrag


Arbetsuppgifter
  • Teknikansvar för produkt, applikationer, funktion och system
  • Framtagning och underhåll av kvalitétsdokument såsom produktblad etc.
  • Produktutvecklingplsn och genomföra fastlagd plan
  • Huvudansvarig för artikelregistret och underhålla PIM
  • Handläggning och bedömning av tekniska avvikelser
  • Sortimentsanalyser inkl. konkurrent- och marknadsanalyser
  • Beräknings-/produktvalsprogram
  • Leverantörsansvar inkl. avtal
  • Levernatörsuppföljning/-kvalificering
  • Ansvarig för inköpspris inom utsett produktområde
  • Kvalificerad intern teknisk support och utbildning


Kvalifikationer
  • Har en YH-, högskole- eller universitetsutbildning med en teknisk inriktning
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Har god systemvana
  • Har B-körkort

Det är meriterande om du har

  • Arbetslivserfarenhet från en liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Nyfiken
  • Serviceinriktad
  • Samarbetsvillig
  • Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 juni 2024 (41 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se