Teknisk innesäljare
Vår vision - Rent vatten till alla!
Många tar rent vatten för givet och tror att det finns i obegränsade mängder. Så är det tyvärr inte. Globalt sett är rent vatten en bristvara. Men det behöver det inte vara. Om vi tar hand om det vatten vi har på bästa tänkbara sätt, så får vi det att räcka till alla. Vi är stolta över att göra skillnad för miljön, vårt mål är att leverera hållbara ansvarsfulla produkter utan att äventyra framtida generationer.
Vill du vara med och bidra till en renare värld?
Om Nordic Water
Nordic Water är ett ingenjörsföretag med passion för att utveckla innovativa, tekniska lösningar och produkter som revolutionerar vår bransch. Vi erbjuder ett varierat och självständigt arbete för dig som gillar att vara ute där det händer.
Vattenrening är ett snabbt växande område där Nordic Water är en av de största aktörerna på en global marknad. Vi ger våra anställda stort ansvar och utvecklingsmöjligheter.
Om arbetet
Som teknisk innesäljare har du alltid vår kund och affären i fokus och där du ser förbättringsmöjligheter ger du förslag/bidrar till att vi kan utveckla både oss själva, våra affärer och vår produktportfölj. Som anställd ansvarar du för att vid alla tillfällen följa företagets gällande policys och rutiner. Du har befogenheter och ansvar enligt attestförordningen, arbetsmiljödelegering och genom dialog med ansvarig chef utifrån ditt specifika uppdrag.
Hållbarhet är viktigt för oss och det gäller både för de lösningar vi levererar liksom i vårt dagliga arbete. Det innebär också att du som medarbetare har ansvar för din och dina kollegors arbetsmiljö liksom att vi som bolag kan följa de processer vi har såsom ISO9001 och våra processer i ledningssystemet.
I rollen som teknisk innesäljare arbetar du både på kontor och ute i fält. Oftast i det land du bor i, men arbetet kan även vara förlagt hos kunder/distributörer utomlands och en stor del av den externa kommunikationen sker på engelska. För att arbeta hos oss behöver du därför ha goda kunskaper i både svenska och engelska.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Planera, bereda och hantera reservdelsorder och serviceorder från offert till faktura
- Handlägga och rapportera ordrar i vårt affärssystem
- Handlägga och bevaka förfrågningar i vårt ticketsystem för ärendehantering
- Identifiera reservdelsbehov med hjälp av produktinformation och ritningsunderlag
- Sammanställning av fakturaunderlag och dokumentation
- Delta i kontinuerlig utveckling av affärsområdet eftermarknad
Kvalifikationer
- Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet, gärna inom det tekniska området
- Industriell ekonomi/affärsdrivet kvalitetsunderhåll
- Teknisk kunskap inom framförallt mekanik och vattenreningsprocesser
- Utbildningar (enligt specifikation i FLEX Employee)
- Kunskap om bolagets produkter (per produkt, spec i Flex Employee)
- Dokumentation enligt ISO9000
Vi erbjuder
Som teknisk innesäljare erbjuds du en öppen och dynamisk arbetsplats med högt tempo och engagerade kollegor.
Kontakt och ansökan
För frågor om tjänsten kontakta Susanne Appell, susanne.appell@sulzer.com
Låter det intressant? Skicka din ansökan via länken nedan.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Nordic Water utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och utrustning för vatten- och avloppsvattenrening. Vi har många års erfarenhet och är världsledande inom våra specialområden med Dynasand kontinuerliga sandfilter, Johnson lamellseparator, Sobeys bandfilter, Dynadisc skivfilter, Meva fingaller samt Zickert slamskrapor. Vi erbjuder såväl enskilda maskinkomponenter som integrerade system och lösningar. Nordic Water är sedan februari 2021 en del utav Sulzer AG. Vi har huvudkontor i Göteborg samt kontor och serviceenheter i Mariestad, Klippan och Kungsbacka, Spanien, Tyskland, Holland, Norge och Kina. Våra produkter säljs över hela världen genom ett nätverk av representanter och återförsäljare. Nordic Water omsätter ca 650 miljoner SEK och har ca 200 anställda.
Läs mer om oss på www.nordicwater.com/sv eller www.sulzer.com