Hoppa till innehåll
Malmö Stad Projekt logotyp

Operativ teamledare till intern service

Publiceringsdatum
07 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

I rollen som operativ teamledare på Servicehubben i Stadshuset ansvarar du för att planera, samordna, och kvalitetssäkra den dagliga driften. Du arbetar tillsammans med ditt team, som består av 3 personer, med att ge service åt besökare, politiker och tjänstemän som arbetar eller besöker Stadshuset. Servicehubben erbjuder både administrativa och operativa tjänster till de olika förvaltningarna i staden.

Som teamledare förväntas du leda och fördela det dagliga arbetet, säkerställa att rutiner och processer är uppdaterade och efterlevs, ha fokus på god arbetsmiljö för arbetsgruppen samt arbeta utvecklingsorienterat inom ramen för våra tjänster. Du arbetar tätt tillsammans med sektionschefen för att säkerställa rätt bemanning och löpande kompetensförsörjning samt jobbar aktivt med att coacha och motivera teamet att ge god service.

Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag, men det kan förekomma kvälls- och helgarbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av att ha arbetat som teamledare/arbetsledare
  • Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom service
  • Erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter
  • Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
  • Grundläggande kunskaper i engelska, både tal och skrift
  • Grundläggande kunskaper i Office 365

Det är meriterande med följande:

  • Erfarenhet av politiskt styrd eller statlig verksamhet
  • Dokumenterad ledarskapsutbildning

För att lyckas i rollen som teamledare behöver du kunna planera och prioritera ditt eget och teamets arbete, ha mycket god kommunikationsförmåga och är bra på att skapa goda relationer.

Som person är du ansvarstagande och kan arbeta självständigt samtidigt som du förstår din och teamets roll i ett större sammanhang. Du bidrar med positiv energi och är engagerad, men behöver också ha mod att ställa krav, sätta gränser och skapa struktur.

Om arbetsplatsen

Kommuntjänster har drygt 600 anställda inom sex olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service för alla, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 
 
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Malmö Stad Projekt logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 september 2024 (17 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren