Hoppa till innehåll
Hammer & Hanborg Sverige logotyp

Internkommunikatör till Pågen

Publiceringsdatum
06 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Internkommunikatör till Pågen
Vill du mötas av doften av nybakat bröd och kanelgifflar när du kliver in på kontoret? På Pågen bakas det med kärlek med mjöl från egen kvarn, noga utvalda råvaror och med stor omsorg om produkter, medarbetare och konsumenter.

Vi söker nu en erfaren och engagerad internkommunikatör! Rollen rapporterar till HR och kommer arbeta nära Pågens alla funktioner. Arbetet inkluderar allt från att bidra till att alla arbetar mot samma mål, till att driva projekt som syftar till att stärka Pågens kultur och Employer Brand.

Du kommer att ha en central roll i att engagera och informera alla ledare och medarbetare inom Pågen. Det inkluderar ca 1400 medarbetare, bestående av säljkår, två bagerier och huvudkontor.

Rollen som Internkommunikatör
Rollen som internkommunikatör är både operativ och strategisk i ett bolag där kulturen präglas av utveckling, handlingskraft och långsiktighet. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt och förväntas arbeta både som interkommunikatör och operativ projektledare.

En del av rollen innebär att vara "Communications Business Partner" där du ofta agerar konsultativt, stöttar chefer, kommunicerar och informerar om t.ex. nyheter, lanseringar och policys. Du kommer även ansvara för kommunikationen kring Pågens värderingsarbete.

Två viktiga kommunikationsverktyg du kommer att arbeta med är intranät och TV-skärmar och du får en mycket viktig roll att skapa relevant och engagerande content. Här erbjuder rollen stor påverkansmöjlighet och ägandeskap

Du kommer att:
  • Ansvarar för internkommunikation kring mål och strategier.
  • Vara content- och kanalansvarig för intranät och tv-skärmar. Vilket innebär att skapa engagerande och relevant innehåll som fångar medarbetarnas intresse. Allt för att underlätta förändring och samarbete och stärka kultur och riktning.
  • Kommunikativt ansvara för Pågens arbetsgivarevarumärke. Du kommer öka närvaron på sociala medier som t.ex. LinkedIn, samt fortsätta pågående projekt med filmer och material för Employer Branding.
  • Ansvara för att kommunicera Pågens värderingar och starka kultur. Din uppgift blir att kontinuerligt säkra och levandegöra dessa i hela företaget.
  • Du kommer även ansvara för delar av Pågens internutbildningar i e-learningformat.
Om dig din erfarenhet och vad du har med dig

Du är en prestigelös och engagerande kommunikatör som har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska, sannolikt har du minst 10 års erfarenhet av kommunikationsarbete.

Arbetet kräver att du är trygg i din kompetens och van att arbeta självständigt; att du vågar ta egna beslut och rör dig bekvämt i alla olika delar av företaget. Du motiveras av bredd i arbetet samt av att påverka och arbeta operativt såväl som strategiskt.

Du behöver ha relevant erfarenhet av varumärkesbyggande och Employer Branding, projektledning samt förståelse för och intresse av att arbeta med förändringsarbete.

En självklarhet för att lyckas i den här rollen är vana vid att arbeta såväl med egna projekt och ansvarsområden som i olika team.

Utöver kompetens i operativt och strategiskt kommunikationsarbete behöver du ha grundläggande praktisk kunskap i bildbearbetning och enklare filmredigering för att själv kunna filma och klippa content.

Det är även en fördel med erfarenhet av organisationer med flera olika enheter och medarbetare placerade på fältet.

Utbildningsmässigt krävs att du har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap, strategisk kommunikation, eller annan likvärdig utbildning.

Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringen är på huvudkontoret i Malmö.

Pågen erbjuder en flexibilitet i arbetstider och ett upplägg där du kan jobba fyra dagar på kontoret och en dag hemma. Arbetet kräver hög tillgänglighet och flexibilitet.

Pågen har en dynamisk kultur som gör att du behöver vara en stresstålig och proaktiv person som kan hantera flera parallella projekt och deadlines. Pågen har en händelserik vardag och arbetet kan innebära oförutsedda situationer som kräver snabba insatser. Detta en unik möjlighet att vara en drivande kraft i Pågens spännande fortsatta utveckling!

Pågen har en entreprenörsdriven kultur med korta beslutsvägar och stark lokal förankring. Du blir en del av ett erfaret och engagerat team med stor samlad kompetens, på en arbetsplats präglad av gemenskap och framtidstro där vi visar omtanke om människor, samhälle och miljö. Vill du också baka med kärlek?

Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail.

Har du frågor om rollen eller ansökningsprocessen är du välkommen att kontakta jessica.fischer@hammerhanborg.com

Om Pågen

På Pågen bakar vi med kärlek - det handlar om att ha en omsorg om råvaror och produkter, medarbetare, konsumenter och om våra gemensamma resurser. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt, och med Sveriges största säljkår, förser Pågen varje dag både exportmarknader och landets butiker med färskt bröd. Mer information hittar du på

Mer information hittar du på www.pagen.se

För oss är det skillnad på att bara vara bra och att vara rätt. Kompetens är mycket mer än CV och vi matchar alltid utifrån potential, värderingar och motivation. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför alla sökande. Vi tycker det ska vara kul att jobba och tror på samarbeten som bygger på förtroende och schyst agerande. Vi uppmuntrar och utmanar varandra och våra kunder att vilja och våga utvecklas. Tillsammans skapar vi framtidens professionella liv. Välkommen med! Läs mer på hammerhanborg.se.


Hammer & Hanborg by Jurek är medlemmar i Diversity Charter Sweden som verkar för en värld där olika idéer, kunskaper, erfarenheter och kompetenser räknas, där olikhet är en resurs.
Hammer & Hanborg Sverige logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
05 juli 2024 (47 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Hammer & Hanborg by Jurek är ett konsultföretag inom rekrytering, organisationsutveckling och förändringsledning med 30 års erfarenhet och verksamhet i hela Norden.

Vi är glada och stolta över att vara med och göra skillnad i människors yrkesliv. Vi möter alla människor - oavsett roll och position - respektfullt, engagerat och intresserat. Vårt arbete genomsyras av tron på människor och deras möjlighet till utveckling. Med en entreprenöriell utgångspunkt är vi modiga och tillåter och uppmuntrar varandra att prova, utvärdera och revidera för att ständigt fortsätta utvecklas. Vi ser förändring som något naturligt och nödvändigt. Vi vill och vågar vara annorlunda och nyskapande.

Vår utgångspunkt är att det ska vara roligt att jobba! Vi vet att vi blir bättre tillsammans och uppmuntrar till samarbete. Vårt mål är att skapa långsiktiga relationer som gynnar alla parter - vi tänker "vi och vi", inte "vi och dem.

Under hösten 2022 har Jurek förvärvat en majoritetspost i Hammer & Hanborg. Den 1 februari blev Jurek Marketing & Communication ett med Hammer & Hanborg och tillsammans blir vi Hammer & Hanborg by Jurek.

Vi på Hammer & Hanborg by Jurek ser som alltid fram emot att erbjuda både kunder och kandidater professionell och snabb matchning av komplexa uppdrag på alla nivåer. Vi är helt enkelt marknadens mest specialiserade aktör när du behöver rekrytera eller hyra in kompetens inom marknad och kommunikation.

Vi har nu erfarenheter från allt från stora börsbolag och offentlig sektor till start-ups, tillväxtbolag och byråer. Vi kan erbjuda fler kandidater spännande jobb och våra kunder ännu proffsigare rekryteringsprocesser.