Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Interim Kundtjänstchef

Ansök nu

Om tjänsten
Vi söker en erfaren kundtjänstchef som kan ta ledningen i att optimera kundtjänstavdelningen hos vår kund. Ditt uppdrag kommer att innefatta att sätta upp KPIer och strukturer, samt coacha medarbetare för att säkerställa en förstklassig service. För närvarande jobbar man med mail och chatt, och inom kort kommer man att implementera telefoni som en ytterligare kanal. Din expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig övergång och integration av denna nya kommunikationsväg.

I din roll som Interim Kundtjänstchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Sätta och följa upp KPIer
  • Utveckla och implementera strukturer och processer
  • Analysera och utveckla arbetsflöden för att optimera kundnöjdheten
  • Coacha och stötta medarbetare i deras dagliga arbete
  • Säkerställa smidig integration av telefoni som ny kommunikationskanal


Tjänsten som Interim Kundtjänstchef är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
För att lyckas i denna roll har du tidigare erfarenhet som kundtjänstchef och det är meriterande om du tidigare har byggt upp en kundtjänst från grunden. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Microsoft Dynamics och har en stark förståelse för CRM-system och dess roll i kundservice. Din bakgrund inkluderar ett framgångsrikt ledarskap där du coachat team och chefer för att uppnå höga resultat och kundnöjdhet.

Vidare ser vi att du är en strukturerad och målinriktad person som är bra på att sätta upp och följa rutiner och KPIer. Du har en naturlig förmåga att inspirera och motivera ditt team och är duktig på att analysera och förbättra arbetsprocesser. Din förmåga att hantera förändringar, och din erfarenhet av att arbeta i en dynamisk miljö gör dig väl lämpad för denna roll.

Viktigt för tjänsten är:

  • Dokumenterad erfarenhet som kundtjänstchef
  • Erfarenhet av att sätta och följa upp rutiner och KPIer
  • Erfarenhet av Microsoft Dynamics
  • Stark analytisk och strukturell förmåga


Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
08 juli 2024 (8 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.