Hoppa till innehåll
Logent logotyp

Verksamhetsutvecklare till Logent, SAAB

Publiceringsdatum
11 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Kontaktperson
Logent
Telefon
Ansök nu
Vill du forma framtidens logistik och Supply Chain?

Har du passion för logistik- och lagerutveckling, kundrelationer och vill utveckla vår affär hos en av våra viktiga kunder SAAB? Har du förmågan att hela tiden utveckla och förädla vår leverans och delar vår bild att kontinuerlig utveckling är nödvändig? Då är du nog rätt person för oss! Logent befinner sig just nu i en offensiv utvecklingsfas nu söker vi Dig som vill kliva in i en spännande roll med mycket ansvar där du får vara med och driva vår verksamhet framåt i en tid av många stora och affärskritiska satsningar!

Om tjänsten:

Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Till vår verksamhet hos vår kund SAAB söker vi nu en verksamhetsutvecklare. I rollen som verksamhetsutvecklare är du drivande och mottagare av förbättringsförslag på Logents verksamheten i Tannefors. Du är den som driver, leder och är ansvarig för dokumentering av både förstudier samt stora och små projekt på alla nivåer i verksamheten. Verksamhetsutvecklaren är sammanhållande och sammankallande till aktiviteter och mötesforum som är kopplade till olika projekt gällande förbättring.

Arbetsuppgifter:
  • Ta emot förbättringsförslag från intern funktion eller kund.
  • Ansvara för att inom givna tider svara på inskickade förbättringsförslag och dokumentera dessa i framtagna mallar.
  • Driva förstudier, förprojekt och genomförandet av både små och stora investeringsprojekt i samverkan med drift, i uppdrag att genomföra optimering, modernisering och processtekniska förbättringar av befintlig anläggning.
  • Sätta samman och driva mötesforum internt och mot kund som gäller olika projekt kring förbättringsarbete.
  • I de större projekten initiera och ansvara för att styrgruppsmöten genomförs.
  • Tillsammans med driftchefer och berörd personal implementera de nya processerna och förändringar som har tagit fram i projekt kring förbättringsarbete.
  • Ansvara för att skapa instruktioner vid helt ny process.
  • Ta fram förslag och initiera förbättringsaktiviteter för hela verksamheten.
  • Ansvara för att de påbörjade projekten följer framtaget arbetssätt vid projekt, så att t. ex riskbedömning genomförs och att business case skapas.
  • Ansvarar för att driften blir involverad i projekt för att få så bra utfall av projekten som möjligt.
  • Tillsammans med driftchefer och berörd personal utföra piloter av nya processer och utvärdera dessa.
  • Sammanställa förstudier och upprätta rapporter, underlag och presentationsmaterial för investeringsbeslut.
  • Följa den tekniska utvecklingen inom vår bransch samt etablera nödvändiga leverantörskontakter.
Din profil:

Vi söker främst dig och som har arbetat i liknande roll och har relevanta erfarenheter. Du ska ha en passion för att arbeta med kunder och skapa goda resultat. Du har en stark drivkraft och vilja att utveckla, både din egen kompetens inom området och dina kunders transportflöden genom att hitta lösningar och löpande förbättringsarbeten. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och bra på att självständigt driva processer framåt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projekt och förbättringsarbete på strategisk, taktiskt och operativ nivå. Du är en van problemlösare med goda kunskaper i Microsoft Office med fokus på Excel och Powerpoint. Vidare ser vi att du har erfarenhet inom IFS/ERP. Har du även erfarenhet av visualiseringsprogram är detta meriterande.

Om Logent:

Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har i dagsläget verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och sysselsätter totalt ca 3000 personer med omsättning på 2 miljarder. Läs mer på www.logent.se

Ansökan:

Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet.

Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, therese.griverus@logent.se. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.
Logent logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 maj 2024 (13 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Kom ombord du också, det blir en rolig resa!