Operativ inköpare till Saab i Linköping!
Publiceringsdatum
26 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Vill du bli en del av ett väletablerat bolag som ständigt strävar efter att ligga i framkant för vad som är tekniskt möjligt? Vi söker nu en Operativ inköpare till Saab i Linköping. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN:
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land-, och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. De ser mångfald som en tillgång och du som medarbetare får möjlighet till att ta stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter.
Rollen som Operativ inköpare innebär ett helhetsansvar kring operativt inköp från behov till leverans. I rollen arbetar du i ett team med representanter från flera olika sektioner för att anpassa krav och hitta möjligheter att skapa mervärde för Saab avseende kvalitet, kostnad och teknik.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
OM ANSTÄLLNINGEN:
Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab.
ÖVRIG INFO:
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?
OM TJÄNSTEN:
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land-, och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. De ser mångfald som en tillgång och du som medarbetare får möjlighet till att ta stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter.
Rollen som Operativ inköpare innebär ett helhetsansvar kring operativt inköp från behov till leverans. I rollen arbetar du i ett team med representanter från flera olika sektioner för att anpassa krav och hitta möjligheter att skapa mervärde för Saab avseende kvalitet, kostnad och teknik.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
- Generera inköpsordrar baserat på inköpsbehov och hantera fakturor.
- Bevaka prognoser och planera inköp.
- Hantera leveranser för att säkerställa att de sker i tid och i enlighet med planen.
- Övervaka orderförloppet för att säkerställa smidiga leveranser av nödvändiga material och produkter.
- Har en för tjänsten relevant yrkeshögskole- eller kandidatexamen inom exempelvis inköp, industriell ekonomi eller liknande arbetserfarenhet.
- Besitter intresse och förståelse för teknik.
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab.
ÖVRIG INFO:
- Omfattning: Heltid
- Start: Efter överenskommelse
- Placering: Linköping
- Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
- Lön: Marknadsmässig månadslön
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?