Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Personaladminstratör till Linköpings Universitet

Ansök nu

Om tjänsten
Som personaladministratör vid Linköpings Universitet kommer du att ha en omväxlande roll, där du ger ett professionellt stöd i administrativa HR-processer till chefer och medarbetare. Du kommer ingå i institutionens HR-funktion om tre personer, en HR-partner och två HR-administratörer, som arbetar tätt tillsammans med att stötta verksamheten i olika HR frågor. Som administratör kommer du ha en omväxlande roll, där du ger ett professionellt stöd i administrativa HR-processer till chefer och medarbetare.

I din roll som personaladministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Arbeta brett och varierat med löpande HR-administration inom många områden.
- Upprättande, förlängning och avslut av anställningar som utgör en stor del av tjänsten.
- Utannonsering av anställningar och rekryteringsadministration som är en betydande del av det dagliga arbetet.
- Arbeta med övrig HR-administration vid institutionen.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som är personaladministratör ett konsultuppdrag på heltid med start i oktober och beräknas pågå i 12 månader.

Krav för tjänsten:

  • Gymnasieexamen
  • Dokumenterad flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • God datorvana och systemförståelse med goda kunskaper i Officepaketets standardprogram Word, Excel och Powerpoint
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
  • Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
  • Kännedom om lagar och förordningar på området

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
- Vidareutbildning inom beteendevetenskap/HR-område eller dokumenterad flerårig erfarenhet av HR-administration.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som personaladministratör som kan styrkas med referensuppdrag.

Om dig
Vi söker dig som är ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt samt att du självständigt kan planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du har förmågan att skapa kontakter och goda relationer i ditt arbete samt ett professionellt förhållningssätt och en utpräglad social kompetens.

Du är stabil, lösningsfokuserad, har lätt för att ta till dig ny information och trivs i ett arbete med omväxlande uppgifter, där du har förmåga att kunna arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-08-29.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via växel 010 - 173 73 00 alternativt anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
29 augusti 2024 (10 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.