Verkmästare Kristianstad
Sista ansökningsdag
25 november 2024 (10 dagar kvar)
Publiceringsdatum
25 september 2024
Område
Yrkesroll
Fordon, Servicerådgivare, Organisation & ledning, Produktionsledning, Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning
Vi söker en erfaren Verkmästare till Kristianstad
Börjessons Lastbilar i Kristianstad är en fullserviceanläggning med försäljning av nya/begagnade lastbilar, släp och reservdelar samt service och reparationer av Scania lastbilar. På anläggningen arbetar vi även med bussar vilket även ingår i rollen som verkmästare. Börjessons Lastbilar jobbar med roliga uppdrag och spännande utmaningar. Vi ser med glädje fram emot att inkludera en ny verkmästare till vårt team i Kristianstad.
Dina arbetsuppgifter
Du har fordonsteknisk utbildning eller motsvarande, samt minst 2 års teknisk och 1 års administrativ erfarenhet. Du har dokumenterad erfarenhet ifrån arbetsledning och god datorkunskap med god systemförståelse med t.ex. Automaster och Multi.
Din profil
Kundservice som ger bästa kundtillfredsställelse är ett krav hos oss. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet. Du uppnår deadlines med effektiv tidshantering. Du är självgående och prestigelös med en god känsla för kund och service. Du har sinne för ordning när du utför administrativa uppgifter. Din drivkraft är stark och du trivs i en rörlig miljö med högt tempo där arbetsuppgifterna är varierande. Samtidigt ser du vikten av att utveckla ett bra samarbete såväl internt som externt. Du bidrar med ett gott humör och positivt förhållningssätt.
B och C-behörighet är ett krav, CE och DE är meriterande.
Börjessons erbjuder
Företaget erbjuder bra ersättningsvillkor, ansvar med befogenheter samt ett självständigt och stimulerande arbete. Då Börjessons kunders produkter är i absolut framkant av den tekniska utvecklingen krävs kontinuerlig kompetensutveckling av vår personal precis som behovet av modern utrustning. Börjessons är ett kvalitetstänkande företag bland annat ISO 9001 / 14001 och Swedac certifierade. De erbjuder också lastbilskörkort för dig som inte har. Börjessonkoncernen erbjuder medarbetare såväl friskvårdsbidrag, vinstandelsstiftelse och egen ITP1 pensionslösning.
Kontakt
Denna rekrytering sker i samarbete med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hedberg på agnes.hedberg@kraftsam.se.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan via ansökningsknappen. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Börjessons Lastbilar i Kristianstad är en fullserviceanläggning med försäljning av nya/begagnade lastbilar, släp och reservdelar samt service och reparationer av Scania lastbilar. På anläggningen arbetar vi även med bussar vilket även ingår i rollen som verkmästare. Börjessons Lastbilar jobbar med roliga uppdrag och spännande utmaningar. Vi ser med glädje fram emot att inkludera en ny verkmästare till vårt team i Kristianstad.
Dina arbetsuppgifter
- Ansvar för styrning, planering och driften inom verkstaden, samt säkerställer att arbetet utförs enligt gällande instruktioner och på ett kvalitativt sätt.
- Ansvar för medarbetarna inom avdelningen vilket kräver ett ledarskap som motiverar och skapar förtroende, samt ger medarbetarna stöd och vägledning i arbetet som krävs för att uppnå ett kvalitativt resultat.
- Tekniskt ansvar gentemot kunder, generalagenter, myndigheter och medarbetare.
- Ansvar för kundmottagning och servicerådgivning vilket kräver högt fokus på såväl kund som service. Delaktig i arbetsuppgifter som ingår i kundmottagning.
- Delaktig i att ge kunder råd samt instruktioner om reparationer och service av fordon och är i detta medveten om att skapa goda relationer med kunderna.
- Delaktig i garantihandläggning
- Administration är en naturlig del i arbetet.
- Delaktig i utveckling av kvalitets- och miljöarbetet.
- Ansvara för att avdelningen kan bibehålla en hälsosam arbetsmiljö där medarbetarna följer rådande säkerhetsregler.
Du har fordonsteknisk utbildning eller motsvarande, samt minst 2 års teknisk och 1 års administrativ erfarenhet. Du har dokumenterad erfarenhet ifrån arbetsledning och god datorkunskap med god systemförståelse med t.ex. Automaster och Multi.
Din profil
Kundservice som ger bästa kundtillfredsställelse är ett krav hos oss. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet. Du uppnår deadlines med effektiv tidshantering. Du är självgående och prestigelös med en god känsla för kund och service. Du har sinne för ordning när du utför administrativa uppgifter. Din drivkraft är stark och du trivs i en rörlig miljö med högt tempo där arbetsuppgifterna är varierande. Samtidigt ser du vikten av att utveckla ett bra samarbete såväl internt som externt. Du bidrar med ett gott humör och positivt förhållningssätt.
B och C-behörighet är ett krav, CE och DE är meriterande.
Börjessons erbjuder
Företaget erbjuder bra ersättningsvillkor, ansvar med befogenheter samt ett självständigt och stimulerande arbete. Då Börjessons kunders produkter är i absolut framkant av den tekniska utvecklingen krävs kontinuerlig kompetensutveckling av vår personal precis som behovet av modern utrustning. Börjessons är ett kvalitetstänkande företag bland annat ISO 9001 / 14001 och Swedac certifierade. De erbjuder också lastbilskörkort för dig som inte har. Börjessonkoncernen erbjuder medarbetare såväl friskvårdsbidrag, vinstandelsstiftelse och egen ITP1 pensionslösning.
Kontakt
Denna rekrytering sker i samarbete med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hedberg på agnes.hedberg@kraftsam.se.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan via ansökningsknappen. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!