Hoppa till innehåll
Publiceringsdatum
19 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Kontaktperson
Marie Schützer
Telefon
Ansök nu
Vill du arbeta på ett expansivt företag som är inne i en stark tillväxtfas? Tycker du om administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi och inköp där du får ta stort eget ansvar tillsammans med dina kollegor och dessutom vill vara med att bidra till att förstärka leveranserna och digitalisera vår verksamhet? Då kan detta vara rollen för dig!

Vi söker nu en kompetent och driven ekonomiassistent till vår Ekonomi och Inköpsavdelning.

Idag är vi en grupp på 6 personer som jobbar med ekonomi och inköp. Det är ett team där vi stöttar och hjälper varandra och skrattar tillsammans.

Rollen som ekonomiassistent har huvudfokus på leverantörsreskontran med ansvar för fakturahantering åt en av våra kunder samt support till vår inköpsorganisation.

Vi tror att detta är en bra kombination av varierande arbetsuppgifter och många olika kontaktytor. Du kommer också aktivt vara med i vårt digitaliseringsarbete och växa in i övriga arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
  • Fakturakontroll på fakturor mot en av våra kunder
  • Matchning av inköpsordernr mot faktura
  • Kontering av fakturor
  • Upprätta bokföringsorder
  • Administration av inköp
  • Förbättringsarbete inom Nobelis Ekonomi- och Inköpsprocess
Vem är du

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning, såsom högskola eller en KY-utbildning inom ekonomi eller redovisning samt en god vana av olika digitala system. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande jobb tidigare.

För att lyckas i rollen bör du vara ordningsam och noggrann. Vi tror att du är en ödmjuk lagspelare som vill ta stort eget ansvar. Vi ser också att du har ett stort eget driv, är nyfiken samt har en god förmåga att identifiera förbättringar. Du bör tycka om att själv planera dina arbetsuppgifter och jobba mot tydliga mål och uppsatta deadlines.

Då rollen innebär många olika kontaktytor kommer din kommunikativa förmåga samt samarbetsförmåga vara viktig. Vi ser också att du som person bidrar till den redan goda stämningen i gruppen med en öppenhet och nyfikenhet.

Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Nobeli Business Support AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
15 september 2024 (25 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli sina kunder med högt ställda krav helhetslösningar inom säkerhetstekniska lösningar, dokumenthantering och lön. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics.

Företaget har 150 medarbetare med en omsättning på ca 230 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro och Linköping. Läs mer på www.nobeli.se.

Vår verksamhet växer nu i takt med våra ägare och vi har ett stort behov av att rekrytera nya medarbetare inom flera av våra olika verksamheter för att möta den ökade efterfrågan.

Nobeli erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.

Som anställd hos Nobeli erbjuds du en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Du erbjuds även ett stort utbud av förmåner via förmånsportalen Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter. Vi tillämpar också möjlighet till hemarbete.