Hoppa till innehåll
xperitus logotyp

Applikationskonsult inom Finans

Publiceringsdatum
08 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Vi letar ständigt efter nya talanger som vill vara en del av vårt växande team. Just nu söker vi en blivande Applikationskonsult inom Finans. Hos oss får du arbeta i spännande och utmanande projekt, både nationellt och internationellt. På xperitus har vi stort fokus på personlig utveckling och du ges möjlighet att påverka din roll och företaget.

Passar något av följande in på dig? Då kan det här vara den perfekta rollen för dig!
  • Du arbetar redan idag som finanskonsult inom något av de stora affärssystem på marknaden och vill hitta en ny utmaning.
  • Eller så har du flera års erfarenhet av operativt arbete inom en ekonomiavdelning på ett företag, t.ex. som controller eller redovisningsekonom.
  • Alternativt så har du gedigen erfarenhet som användare av affärssystem.
Om tjänsten

Som finanskonsult arbetar du nära våra kunder för att hitta lösningar som utvecklar och effektiviserar deras arbete och processer i affärssystemet Oracle JD Edwards.

Rollen som finanskonsult hos oss innebär bland annat att:
  • Genomföra noggranna analyser av befintliga verksamhetsprocesser hos våra kunder.
  • Arbeta nära våra kunder för att förstå deras behov samt kravställning.
  • Identifiera områden för förbättring och utveckla lösningsförslag för att optimera processerna.
  • Ta fram processdokumentation.
  • Utforma och implementera lösningarna och säkerställa smidiga övergångar till förbättrade processer.
  • Utbilda användarna inom nya processer och verktyg.
  • Supportera implementerade lösningar.
  • Följa upp och utvärdera effektiviteten av genomförda förändringar.
Om dig

Är du nyfiken, analytisk, har god människokännedom och trivs med att arbeta projektbaserat? Om du är intresserad av att förstå och optimera verksamhetsprocesser för företag i alla storlekar och inom olika branscher, kan det här vara den perfekta rollen för dig.

Vi söker dig med initiativförmåga och drivkraft att leverera affärsnytta för våra kunder och bidra till utvecklingen av xperitus. Vi ser gärna att du uppfyller följande:
  • Relevant utbildning inom ekonomi.
  • Gedigen arbetslivserfarenhet som till exempel controller, redovisningsekonom, verksamhetskonsult eller applikationsspecialist.
  • Erfarenhet av affärsprocesser, verksamhetsutveckling och processförbättringar.
  • Initiativrik och lösningsorienterad och kan hantera en arbetsmiljö med periodvis hög arbetsbelastning.
  • God analytisk förmåga och förmåga att förstå komplexa processflöden.
  • Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att skapa förtroendefulla relationer med kunder.
Placering för denna tjänst är på huvudkontoret i Jönköping, men för rätt person finns det möjlighet till placering på annan ort i Sverige.

Både kortare och längre resor, nationellt och internationellt, krävs inom tjänsten.

Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2024, men ansökningar granskas löpande och vi kan komma att avsluta anställningsprocessen tidigare om vi hittar rätt kandidat.

Välkommen att skicka in din ansökan!
xperitus logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
06 september 2024 (41 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

xperitus är ett växande konsultbolag
verksamt i Norden med huvudkontor i Jönköping och kontor i Göteborg samt lokal närvaro i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn.

xperitus grundades 2008 av en grupp erfarna konsulter inom affärsprocesser och implementering av affärssystem. Företaget har genom åren servat krävande kunder i Norden inom sektorer som exempelvis tillverkningsindustri, medicin, finans och logistik.

xperitus är specialiserade på tjänster och integrering rörande Oracle JD Edwards och Oracle NetSuite. Nu väntar vi oss en stark tillväxt inom affärsområdet NetSuite vid sidan av affärsområdet JD
Edwards. I tillägg till det ser vi en ökande efterfrågan av våra tjänster inom verksamhetsområdet Projektledning.

xperitus består av närmare 30 konsulter i olika åldrar, där flera har över 20 års erfarenhet av Oracles affärssystem inom varierande branscher.