Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

International Trade Administrator till Disarmament Solutions i Jönköping!

Publiceringsdatum
27 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du ekonomiutbildad och längtar efter att få arbeta i internationella miljöer och med säkerhet? Hos Disarmament Solutions får du möjlighet att påverka till en tryggare omvärld genom säker och hållbar avveckling av vapen och ammunition. Tillsammans med dina kollegor kommer du att samarbeta med internationella instanser såsom FN i projekt runt om i världen och få unika kunskaper inom internationell handel. Såsom företagets pågående donationsprogram tillsammans med Ukraina där de löpande stöttar med material, resurser och ekonomiska medel. Så om du har en utbildningsbakgrund inom företagsekonomi och drömmer om att göra skillnad, sök redan idag!



Om tjänsten

Som International Trade Administrator har du som huvuduppgift att hantera företagsekonomiska frågor och underlag i företagets projekt och uppdrag. Ditt främsta ansvarsområde avser internationell handel, inkluderande import, export och tullhantering. Du är sammanhållande för företagets inköp med mycket underleverantörskontakter både i Sverige och utomlands. Dessutom stödjer du företagets ledning med vidmakthållande av företagets kvalitetsledningssystem, marknadsföring och administration. Du är en social person som brinner för att arbeta i en internationell kontext och som trivs i interaktionen med andra människor. Du har ett strukturerat arbetssätt och klarar att arbete med flera uppgifter parallellt. Det resultat du leverera ska präglas av god ordning och reda, bra dokumentation och spårbarhet.

Disarmament Solutions vill med olika tekniska lösningar bidra till en säker och hållbar avveckling av vapen och ammunition som är kvar samt stötta projekt som syftar till att röja kvarvarande minor efter konflikter. Företaget utvecklar och tillhandahåller specialanpassad utrustning för att oskadliggöra och destruera vapen och ammunition på ett kontrollerat och säkert sätt med minimal miljöpåverkan.

Som International Trade Administrator för Disarmament Solutions kommer du arbeta både självständigt och tillsammans med företagets ledningsgrupp. Du kommer att sitta tillsammans med två/tre kollegor i fina lokaler i Jönköping- andra stödfunktioner i bolaget sitter i Hallsberg samt Stockholm.

Du erbjuds

  • Möjligheten att arbeta på en organisation som ständigt bidrar till en bättre och säkrare värld, till exempel deras donationsprogram till Ukraina där de stöttar med minröjning, avveckling av vapen och materiella resurser
  • Ett nationellt och internationellt arbete där du får arbeta med instanser såsom FN, EU, ambassader och organisationer runt om i världen
  • Ett företag som har ett stort fokus på hållbarhet och som ständigt utvecklar nya lösningar för säkrare och mer hållbara sätt att avveckla vapen och ammunition
  • En platt organisation med korta beslutsvägar och fina interna samarbeten
  • Ett modernt kontorshotell med fri parkering, gym i byggnaden och en god gemenskap med andra organisationer


Arbetsuppgifter
  • Sammanhållande för företagets inköp
  • Sammanhållande för frågor som rör internationell handel
  • Sammanhållande för företagets kvalitetsledningssystem
  • Samordning och förhandling med underleverantörer
  • Marknadsföring och försäljning av företagets produkter och tjänster
  • Samordning av företagets administrativa rutiner


Kvalifikationer
  • Har en universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi, gärna med en internationell inriktning
  • Har god datorvana
  • Har ett B-körkort
  • Har ett svenskt medborgarskap då du kommer att arbeta med internationella instanser och kommer behöva genomgå säkerhetsprövningar under din anställning
  • Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska då intern samt extern kontakt sker på båda språken
  • Har ett intresse för miljö- och människorättsfrågor

Det är meriterande om du

  • Talar fler språk än svenska och engelska
  • Har en god förståelse för import och exportfrågor samt tullbestämmelser.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Självgående
  • Problemlösande
  • Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
26 maj 2024 (36 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se