Hoppa till innehåll

EKONOMIASSISTENT till TETRA Chemicals Europe

Publiceringsdatum
07 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vill du ha en omväxlande arbetsdag som består av redovisning och ekonomi i kombination med viss kontorsservice? Vill du dessutom vara en del av ett kunnigt ekonomiteam i en internationell koncern. Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi har mycket att erbjuda

Vi är måna om att vara en arbetsgivare som erbjuder både en trygg arbetsmiljö och bra anställningsvillkor – helt enkelt en arbetsplats där man kan trivas och utvecklas! Befattningen är placerad på vårt kontor i centrala Helsingborg som bjuder på stor trevnad och en vacker utsikt över sundet. För att du ska få de bästa förutsättningarna att lära känna oss och komma in befattningen inleds anställningen med en strukturerad introduktion och onboarding process.

TETRA Chemicals är ett världsledande företag inom tillverkning och marknadsföring av kalciumklorid. Med vår långa erfarenhet, innovativa produktutveckling och effektiva logistik levererar vi hållbara, högkvalitativa och kostnadseffektiva lösningar till våra kunder världen över. TETRA Chemicals ingår i TETRA Technologies, en global organisation med över 1500 medarbetare på fem kontinenter.

Välkommen att bli en del av vårt team på TETRA, där du inte bara får ett jobb utan en möjlighet att göra skillnad varje dag!

Dina ansvarsområden

Som Ekonomiassistent rapporterar du till vår Director of Finance and HR och är en del av ett team om 5 medarbetare. Befattningen innebär varierande arbetsuppgifter och du kommer även att vara med och utveckla våra arbetsprocesser och rutiner. I dina ansvarsområden ingår främst:

· Leverantörsreskontra.

· Löpande bokföring.

· Avstämningar vid bokslut.

· Support vid rapportering av budget och forecast.

· Ansvar för avtalsregister samt fullmaktshantering.

· Kontorsservice; inköp, kontakt med fastighetsförvaltaren, nyckelhantering, rese- och besöksarrangemang, m m.

Teamet du kommer att tillhöra har hög kompetens och en lättsam familjär stämning som kännetecknas av prestigelöshet, öppenhet, hjälpsamhet och professionalism.

Du är en självgående samspelare som vill leverera kvalitet

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och ser gärna att du är analytisk, serviceinriktad och känner en stolthet över att få arbetet gjort i tid och med kvalitet. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp samt har ett strukturerat och effektivt arbetssätt. För att bidra i vårt utvecklingsarbete är det viktigt att du har ett flödesinriktat mindset och en vilja att förbättra genom att förenkla.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av redovisning och ekonomi gärna i ett producerande bolag med transaktionsrika flöden. Erfarenhet av kontorsservice och inköp är meriterande, men inte ett krav. Utbildningsmässigt har du relevant utbildning med inriktning ekonomi/redovisning. Andra förutsättningar för att lyckas i jobbet är att du har arbetat i större affärs- o/e ekonomisystem, är en van användare av Excel samt att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Välkommen med din ansökan

Tycker du att befattningen verkar intressant och upplever att du stämmer med profilen? Maila då ditt CV till ekonomiassistent.tetra@clienta.se senast den 20 maj. Kompletterar du CV’t med några rader om vad du kan bidra med och varför denna befattning lockar dig så kommer vi med glädje att även läsa detta.

I denna rekrytering samarbetar vi med Clienta Kompetensförsörjning. Är det något du undrar över redan nu så är du välkommen att kontakta Camilla Hefvelin. Enklast är då att du skickar ett mail till Camilla så kommer hon att kontakta dig: camilla.hefvelin@clienta.se.


Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
20 maj 2024 (1 dag kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se