Customer Success Manager till Aqua Robur, Göteborg
Sista ansökningsdag
08 oktober 2024 (21 dagar kvar)
Publiceringsdatum
15 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Visste du att nästan 30% av allt rent vatten försvinner på grund av läckor i systemet? Samtidigt ökar problemen med vattenbrist och översvämningar vilket skapar stora problem för de kommunala VA-näten som finns nergrävda runt om i vårt samhälle. Detta är något som Aqua Robur har en lösning på. Aqua Robur har vunnit många priser, bland annat år 2020 vann de Europeiska Unionens pris inom Horizon 2020 som bästa lösning för vattennätsövervakning utan behov av extern strömkälla. Spännande bolag, eller hur?
Om rollen
I rollen som Customer Success Manager säkerställer du att våra kunder, distributörer och partners har de kunskaperna och förutsättningarna de behöver för att kunna utnyttja Aqua Roburs lösningar maximalt. Du genomför utbildningar både i vårt analysverktyg samt fysisk installation av hårdvara, framförallt inom Sverige men även internationellt. Du säkerställer att utbildningsmaterial finns tillgängligt, är korrekt och utvecklas för en optimal användarupplevelse.
Med din utmärkta problemlösningsförmåga bemöter du tekniska supportfrågor, som inkommer både via telefon och vårt ärendehanteringssystem. Du besitter en hög nivå av produktkunskap och utför proaktiva analyser av data och inställningar för att säkerställa optimal drift hos våra kunder.
Rollen har ett nära samarbete med våra installationspartners runtomkring i landet, men genomför också installationer, felsökning och service hos kunder i västra Sverige vid behov. Rollen kräver en god fysik, då arbetet kan vara fysiskt krävande och det förekommer stundtals längre körsträckor.
Är detta du?
Du är en kommunikativ, social person som har en professionell approach i och med din dagliga kontakt med våra kunder. Du är expert på att bygga relationer, lyssna in och fånga upp kundbehov. Med din höga problemlösningsförmåga och tekniska förståelse, hjälper du kunden på ett pedagogiskt sätt samtidigt som du också samlar in teknisk input för vidareutveckling av bolagets lösningar. Du är analytisk, strukturerad och värdesätter en hög kvalité i ditt arbete. Du trivs i att ha många olika kontaktytor, såväl internt som externt, samt att arbeta i en roll med hög grad av variation. Du trivs med att driva förbättringar och vill ha stora möjligheter att påverka i en spännande tillväxtresa.
Erfarenhet
Du söker tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se så snart som möjligt. Vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du är nyfiken på mer information kontakta ansvariga rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller cecilia.jarlsmark@jerrie.se Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.
Slutkandidat kommer att be ombedd att göra ett utdrag ur belastningsregistret.
Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av Aqua Roburs fantastiska team!
Om rollen
I rollen som Customer Success Manager säkerställer du att våra kunder, distributörer och partners har de kunskaperna och förutsättningarna de behöver för att kunna utnyttja Aqua Roburs lösningar maximalt. Du genomför utbildningar både i vårt analysverktyg samt fysisk installation av hårdvara, framförallt inom Sverige men även internationellt. Du säkerställer att utbildningsmaterial finns tillgängligt, är korrekt och utvecklas för en optimal användarupplevelse.
Med din utmärkta problemlösningsförmåga bemöter du tekniska supportfrågor, som inkommer både via telefon och vårt ärendehanteringssystem. Du besitter en hög nivå av produktkunskap och utför proaktiva analyser av data och inställningar för att säkerställa optimal drift hos våra kunder.
Rollen har ett nära samarbete med våra installationspartners runtomkring i landet, men genomför också installationer, felsökning och service hos kunder i västra Sverige vid behov. Rollen kräver en god fysik, då arbetet kan vara fysiskt krävande och det förekommer stundtals längre körsträckor.
Är detta du?
Du är en kommunikativ, social person som har en professionell approach i och med din dagliga kontakt med våra kunder. Du är expert på att bygga relationer, lyssna in och fånga upp kundbehov. Med din höga problemlösningsförmåga och tekniska förståelse, hjälper du kunden på ett pedagogiskt sätt samtidigt som du också samlar in teknisk input för vidareutveckling av bolagets lösningar. Du är analytisk, strukturerad och värdesätter en hög kvalité i ditt arbete. Du trivs i att ha många olika kontaktytor, såväl internt som externt, samt att arbeta i en roll med hög grad av variation. Du trivs med att driva förbättringar och vill ha stora möjligheter att påverka i en spännande tillväxtresa.
Erfarenhet
- Minst YH-utbildning inom teknik, el, automation, mekanik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Minst två års erfarenhet av teknisk support, underhållstekniker och/eller i en Customer Success-roll
- B-körkort
- Dator- och systemvana, van användare av Microsoft Office
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet från VA- eller fjärrvärmesektorn
- Erfarenhet av både hårdvara och mjukvara
- Verkstadsteknisk erfarenhet
Du söker tjänsten med CV och personligt brev via jerrie.se så snart som möjligt. Vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du är nyfiken på mer information kontakta ansvariga rekryteringskonsult Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43 eller cecilia.jarlsmark@jerrie.se Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din LinkedIn-profil utan att bifoga CV och personligt brev.
Slutkandidat kommer att be ombedd att göra ett utdrag ur belastningsregistret.
Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av Aqua Roburs fantastiska team!