Operations Supervisor sökes till kund i Göteborg
Nu finns möjligheten att utvecklas som ledare hos vår kund i Göteborg! Är du en driven och ansvarsfull ledare som trivs med att arbeta tätt med den dagliga driften och samtidigt driva utveckling framåt? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Att arbeta som Operations Supervisor innebär att du har en nyckelroll i organisationen. Rollen innebär att du ansvarar för medarbetarna som hanterar allt gods som fraktas in och ut ur terminalen. Kunden erbjuder en händelserik och varierad vardag i en av Sveriges häftigaste arbetsmiljöer. Kunden är inne på en transformationsresa inom LEAN och modernisering vilket ger dig stor möjlighet att påverka deras framtid. Kunden hanterar över 50% av all containertrafik in och ut ur landet vilket innebär att den dagliga driften är deras högsta prioritet. Som ledare har du många utvecklingsmöjligheter inom bolaget.
I din roll kommer du att ansvara för ett team på 10-30 personer där du leder och fördelar arbetet över skiften. Du ser till att hålla dina medarbetare engagerade genom att stötta, utveckla och motivera så att ni, tillsammans med kollegorna skapar bästa möjliga förutsättningar för en effektiv drift av verksamheten. Att driva förbättringsprojekt inom LEAN tillsammans med ditt team är en viktig del av arbetet. Som Operations Supervisor ingår du i chefslinjen och rapporterar till Execution Manager, du har fullt personalansvar för din arbetsgrupp och till stöttning har du support från HR. Arbetstiden är fördelad på skift som följer verksamhetens behov.
I din roll som Operations Supervisor kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Fullt personalansvar för ett team som hanterar allt gods som fraktas in och ut ur terminalen.
- Leda och fördela arbete över verksamhetens olika skift.
- Stötta, utveckla och motivera dina medarbetare.
- Driva förbättringsarbeten inom LEAN.
Om dig
Vi tror att du som söker tjänsten som Operations Supervisor är en person som trivs i en utvecklingsorienterad miljö, har en förståelse för att möta kunders behov och framförallt kan få med dig dina medarbetare i arbetet. Önskvärt är att du har en utbildning inom logistik, produktion, projektledning eller likvärdigt. Tidigare erfarenhet inom att jobba i processer samt skapa och utveckla är meriterande. Du har tidigare erfarenhet som ledare och är trygg med att ha personalansvar. I rollen ingår en del administrativa uppgifter som kräver goda kunskaper inom Microsoft Office paketet och intresse för att arbeta i diverse system. Rollen kräver förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Som person är du flexibel, positiv, driven och kan anpassa ditt ledarskap efter situation samt får energi av att driva förändring. Då du behöver kunna transportera dig runt på området är B-körkort ett krav. Tidigare erfarenheter av LEAN eller arbete med ständiga förbättringar är meriterande.
Viktigt för tjänsten är:
- Tidigare erfarenhet som ledare och trygg med personalansvar
- Meriterande med utbildning inom logistik, produktion eller projektledning
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska såväl som på engelska
- B-körkort samt tillgång till bil
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Kunden är baserad i Göteborg, och arbetet innebär skiftarbete med varierande tider, inklusive dag-, kvälls- och nattpass. Därför är tillgång till egen bil nödvändig. Tjänsten är ett konsultuppdrag med omgående start.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!