Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Backoffice administratör till BCA - störst på bilauktioner i Europa

Publiceringsdatum
24 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Gillar du att ha kul på jobbet ihop med ett gott gäng kollegor? BCA söker nu deras nästa kollega till kontoret på Ringön i Göteborg. Här får du ta plats på ett kontor med kollegor i blandade åldrar där den gemensamma nämnaren är att man har just kul på jobbet! Välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.



Om tjänsten

Gemenskap, familjärt och hårt arbete är några ord som beskriver BCAs medarbetare och kultur. Känner du igen dig i dessa ord kan rollen som Backoffice administratör vara något för dig. I rollen är det din kreativitet som sätter gränserna på hur du kan arbeta eller lösa eventuella utmaningar. Dina arbetsuppgifter varierar med allt ifrån kontroll av underlag och data till rapportering och sammanställning. Du har ett brett kontaktnät i form av interna kollegor från ditt kontor i Göteborg men också ekonomi i Stockholm. Därför ser vi det som väsentligt att du är en person som gärna kastar dig in i sociala sammanhang. Därtill ställs det höga krav på din noggrannhet då du kommer arbeta med bland annat fakturor, detta underlag ska sedan matchas till underlag i systemen.

Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag där du anställs som konsult hos oss på Academic Work för att sedan arbeta ute hos BCA. Tjänsten inleds med en konsultanställning på 6 månader, med goda chanser till förlängning beroende på hur samarbetet mellan alla parter utspelar sig. Hos BCA välkomnas du med öppna armar där aktiviteter som bland annat jul- och sommarfest, spontana AWs och luncher är en vardag.

Vi söker efter dig som har en gymnasial utbildning i ekonomi och kanske har du jobbat något år/ett par år med administration eller sälj och nu vill se något nytt? Då är denna tjänst perfekt för dig! Hoppas vi ses.

Du erbjuds

  • En varierad roll där du får möjligheten att ta fullt ägandeskap över det du gör
  • Ett kontor med glada och roliga kollegor där du har kul på jobbet
  • En gedigen introduktion och utbildning med dagar i bland annat Stockholm och/eller Strängnäs
  • En konsultchef som agerar stöttande och coachande under hela din anställning


Arbetsuppgifter
  • Matcha fakturor med underlag i systemet och skicka vidare till ekonomi i Stockholm
  • Arbeta med betalningar, registrering av fordon och transportbokningar
  • Kontakt med bilhandlare, transportbolag, banker och kollegor på inköp och ekonomi
  • Kontrollera marginaler och volym sett till inköp och lagervärde
  • Ta fram och analysera data i Excel åt kollegor, allt från interna ledtider till statistik av kunder
  • Hjälpa till med utskick och övriga marknadsaktiviteter


Kvalifikationer
  • Har en avslutad gymnasial utbildning i ekonomi
  • Har grundläggande kunskaper i Excel och generellt sett en god datorvana
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i arbetet

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av fakturahantering
  • Arbetat inom bildindustrin exempel med auktioner
  • Arbetat på ett logistikbolag

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Kvalitetsmedveten
  • Samarbetsinriktad

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser det som absolut viktigast att du är en social person som inte räds av att knyta nya kontakter och relationer samtidigt som du har huvudet på skaft och har ordning och reda i ditt arbete.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 augusti 2024 (52 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se