Hoppa till innehåll
Rekomo logotyp

Säljare / Account Manager

Publiceringsdatum
27 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Säljare / Account Manager sökes till Rekomo i Göteborg

Vill du jobba med trevliga kollegor på en arbetsplats som präglas av gemenskap, nytänkande och tillväxt? Motiveras du dessutom av utmaningar och är en riktigt vass säljare så kan denna tjänst vara rätt för dig! Vi söker nu ytterligare en Account Manager till vår växande verksamhet i Mölndal.

Om oss

Rekomo vill hjälpa miljön att må bra. Och vi gör det genom att sälja, köpa och hyra ut fina begagnade kontorsmöbler till företag. Det är vad vi gör. Men för oss är det också viktigt hur vi gör det. Och vi försöker göra det med så mycket glädje som möjligt. Personligheter gör arbetsdagen rolig, och har man kul på jobbet så gör man bra grejer. Vi har några som är riktigt duktiga på quiz, några som steker en supernajs burgare, ett gäng som skrattar mycket åt Big Bang Theory. Några som gärna springer en löprunda INNAN jobbet och några som inte springer alls. Några som verkligen älskar Insta och några som inte orkar lägga tid på det där. Kort sagt - vi är ett gott gäng där allt får plats och där alla tycker om varandra och att rädda miljön en begagnad kontorsmöbel åt gången. All you need is LOL!

Vi söker nu en säljande teamspelare till vårt huvudkontor i Göteborg. Här är vi 28 engagerade medarbetare där du blir en av 6 säljare. Vi vänder oss främst till företagskunder och har öppettider måndag-fredag 8-17.

Arbetsuppgifter

Som Account Manager på Rekomo är du delaktig i hela försäljningsprocessen. Du ansvarar för nykundsbearbetning likväl som med att utveckla och stärka relationerna med befintliga kunder. Bra kundservice, återkoppling/uppföljning och ett stort ansvarstänk är viktiga delar i jobbet. Andra uppgifter så som att ta hand om kunder i vårt showroom och över telefon är också en självklar och viktig del av din vardag.

Som Account Manager på Rekomo hjälper man kunderna göra bra och miljövänliga möbelval. Att tänka andra hand i första hand är självklart för oss men vi säljer även nya möbler som komplement. Dina kundmöten är delvis på vårt showroom men även ute hos våra kunder i närområdet. Du har ca 5 kundbesök / vecka.



Tre frågor till Jennie, en av våra Account Managers

Vad tycker du om att arbeta här?

Efter 6 år på Rekomo har jag ännu inte haft en enda tråkig dag på jobbet, det tycker jag säger en hel del. Med vårt lösningsorienterade arbetssätt som grund består mina dagar av många olika saker. Jag träffar kunder och gör affärer, jag får vara kreativ i form av att ta fram offerter och inredningsförslag, jag projektleder och får vara problemlösare. Inget kundprojekt är det andra likt och det är lätt att inspireras och få stöttning och support från kollegor och chefer i hela landet.

Hur är företaget som arbetsplats?

På Rekomo är det högt i tak, vi har korta beslutsvägar och vi är inte rädda för att prova nya saker. En flexibel arbetsplats med goa relationer kollegor emellan.

När känner du dig stolt?

Jag är stolt över att vara en del av Rekomos starka värderingar och att jobbet inte bara består av försäljning och att hjälpa människor och bolag att möblera sina kontor. Vår affärsidé och vision är mycket större än så, det har ett mervärde för hela planeten. Den cirkulära omställningen är otroligt viktig för en hållbar framtid. Tänk att få göra något så roligt som att sälja möbler och på köpet vara med och rädda världen samtidigt - vilken grej!

Erfarenhet och egenskaper
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det viktigaste för oss är att du är en engagerad, driven och resultatinriktad säljare. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person är orädd inför nya situationer och utmaningar, att du är självgående och känner dig trygg med att ta egna beslut och initiativ för att komma framåt. Som säljare är din service och ditt engagemang i varje enskilt möte av stor vikt, du tycker om att skapa relationer och förstår vikten av goda kundrelationer. Då en del av jobbet innebär koordinering och administration ställer det även krav på din förmåga att planera och organisera ditt arbete.

Vi söker dig som

  • Har minst 3 års erfarenhet av försäljning, antingen som utesäljare, butikssäljare eller innesäljare.
  • Är tävlingsinriktad och resultatinriktad.
  • Pratar obehindrat på svenska och engelska då du kommer i kontakt med svenska såväl som internationella kunder och leverantörer.
  • Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet.
  • Har B-körkort.


Övrig information

Tjänsten är tillträde snarast och är en heltid, tillsvidareanställning. Vårt kontor och lager ligger på Flöjelbergsgatan 11 i Mölndal. Du får fast lön samt provision, så du har goda möjligheter att påverka din lön.

Vi erbjuder

Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. Du kommer att ingå i ett stabilt företag som präglas av frihet under ansvar, påverkan och stark tillväxt. Vi är ett trivsamt företag med hög yrkesstolthet och låg personalomsättning. Vi månar om företaget och våra anställda. Hälsa, trivsel, gemenskap och inte minst en gemensam syn på att lämna ett så litet fotavtryck som möjligt på vår planet är viktigt för oss! Vi erbjuder en flexibel arbetsplats där du har tillgång till din personliga arbetsplats i showroom med säljkollegor, tyst arbetsplats för fokustid, moderna konferensrum för bokade kundmöten, ljusa fräscha ytor för lunch och fika samt väldigt härliga kollegor.

Rekomo erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor och 3000 kr i friskvårdsbidrag. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi har såklart kollektivavtal. Varje år åker vi på gemensam konferens med hela bolaget där du får bekanta dig med och lära känna kollegor på från Stockholm, Malmö och Norrköping ännu djupare. Vi har också säljkonferenser där vi träffar säljkollegor från övriga orter där vi slipar på säljteknik, tips och jobbar vidare på vår teambuilding.

Kontakt och ansökan

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Jonathan Cederholm, 031-313 92 22.

Du söker tjänsten genom att skicka in ditt CV och personliga brev via ansökningsknappen.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte, skicka din ansökan omgående.



Om företaget
Vi drivs av tanken att tillverka så lite som möjligt därför säljer, köper och hyr vi ut begagnade kontorsmöbler till kontor i hela landet och har finslipat vårt erbjudande sedan starten 1992. Grunden i vår affärsidé är hög kundnöjdhet och låg miljöpåverkan. Rekomo är marknadsledande i Norden och omsätter 147 miljoner. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Norrköping och är 60 anställda. Vår vision är att företag ska tänka andrahand i första hand när det är dags att inreda kontoret. För att underlätta det hjälper vi våra kunder hela vägen. Det betyder att kunderna kan lämna över allt från att rita upp kontorslandskapet till valet av färg på stolsdynan till oss. Genom att tänka andrahand i första hand sänker våra kunder inte bara sina kostnader. Det innebär också att de och hjälper oss människor att minska vårt klimatmässiga fotavtryck. Vi lovar att det känns bra i både magen och plånboken.

Läs mer om oss på www.rekomo.se

Rekomo logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
24 juli 2024 (33 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Säljpoolen är ett av landets ledande rekryteringsbolag och rekryterar ledare och specialister inom sälj och marknad. Vi hjälper säljare, Key Account Managers, chefer och marknadspersonal ta nästa steg i karriären och det finns alltid många intressanta tjänster hos oss. Gå med i vårt nätverk och bli kontaktad när rätt tjänst dyker upp. https://register.masterhelp.se/candidate/signup