Hoppa till innehåll

Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra sökes till Implenia

Publiceringsdatum
05 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Är du en noggrann och driven ekonomiassistent med några års erfarenhet inom leverantörsreskontra? Letar du efter en ny utmaning där du kan bidra med din expertis och fortsätta utvecklas i din yrkesroll? Vill du arbeta i ett framstående företag med ett dynamiskt och stöttande team? Då kan denna tjänst hos vår kund Implenia i Göteborg vara precis för dig! Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörsreskontra och ansvara för hantering och bearbetning av ett stort antal fakturor. Du kommer att vara en viktig del av ekonomiteamet och bidra till att säkerställa att företagets ekonomiska processer fungerar smidigt och effektivt. Din arbetsplats kommer att vara centralt belägen, men du kommer även att stötta Varbergskontoret och delta i deras projekt, vilket innebär att resor till Varberg kan förekomma minst en dag i veckan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: • Hantering av leverantörsfakturor • Matchning och bokföring av fakturor • Avstämning av leverantörsreskontra • Kontakt med leverantörer och interna avdelningar för att lösa fakturafrågor • Deltagande i månads- och årsbokslut • Administrativa uppgifter • Stöd till Varbergskontoret Kvalifikationer • Några års erfarenhet inom leverantörsreskontra • Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem, gärna SAP och Acendo • God systemvana och Excelkunskap • Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska • Stark noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat • Självgående, initiativtagande och serviceinriktad • Ekonomutbildning är meriterande Övrigt Tjänsten är en 6 månaders visstidsanställning på 100% med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd hos oss på KFX som konsult. I den här processen förkommer personlighetstester och bakgrundskontroll på slutkandidater. Urval och intervjuer sker löpande och därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Jonna Bushati på jonna.bushati@kfx.se
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
12 augusti 2024 (16 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se