Hoppa till innehåll

Ekonomiassistent omgående till kund i Göteborg

Publiceringsdatum
24 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Har du minst två års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Gillar du att skapa struktur och har lätt för att sätta dig in i nya moment?Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgående och pågår fram tills 31/1 2025. Tjänstgöringsgraden är 100% och du arbetar under kontorstider vid kundens kontor i centrala Göteborg. Dina arbetsuppgifter

I denna tjänst kommer du framförallt arbeta med inskanning och verifiering av pappersfakturor. Vidare arbetsuppgifter kan också förekomma:

  • Varierande arbetsuppgifter inom daglig redovisning och ekonomiadministration
  • Arbete med redovisning och bokföring (exempelvis fakturering, hantering av leverantörsfakturor i systemet Proceedo, uppbokningar och rättningar i huvudboken)
  • Delaktig i arbetet med att kontrollera utfall i bokföringen och rättar vid behov fel som uppkommit
  • Delta aktivt i månads- delårs- och årsbokslut med att säkerställa att kostnader och intäkter bokas korrekt och i rätt tid
  • Kundkontakt samt att ge support till verksamheten i ekonomi relaterade frågor
  • Arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten

      Dina kvalifikationer

      Vi söker dig som antingen har:

      • Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
      • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
      • Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
      • Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring

      Alternativt att du har:

      • Minst två (2) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
      • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
      • Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
      • Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring

      Vad vi erbjuder dig

      Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

      Om ansökan

      Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2 augusti 2024

      Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, via kc@bemannia.se

      För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0771-84 53 00

      Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

      Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

      Ansök nu

      Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

      Sök jobbet
      Ansök senast
      02 augusti 2024 (6 dagar kvar)
      Ansök nu

      Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se