Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Interim Enhetschef till Offentlig Verksamhet

Ansök nu

Om tjänsten
Som Interim enhetschef arbetar du operativt i en ledningsgrupp bestående av fem enhetschefer. Du blir en del av en ledningsgrupp som engageras av verksamheten och de vi är till för. Vi jobbar gärna tillsammans och våra olika erfarenheter göra att vi kompletterar varandra väl.

I din roll som enhetschef har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din enhet.

I denna tjänst arbetar du för att kultur och struktur vävs samman och skapar en bra arbetsmiljö för personal med värme och professionalitet. Ledarskapet ska utövas i syfte att bygga förtroende såväl internt som i förhållande till boende, besökare, näringsliv och andra externa parter.

Vår kund är en stor organisation som är i utveckling, detta kräver en komplexitetsmedvetenhet och ett nära samarbete med övriga förvaltningar och bolag. Det är av särskild vikt att utveckla och främja arbetssätt som stödjer ett helthetsperspektiv.

Du kommer att ansvara för medarbetarna hos vår kund. Enheten består idag av 17 erfarna medarbetare.

Då verksamheten står inför en rad kulturella, strukturella och digitala förändringar är det nödvändigt att du tidigare arbetat med förändringsarbete. Vi ser att du har goda IT-kunskaper inom b. la MS Office, Excel, SharePoint, Teams. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från Stratsys.

I ditt arbete motiveras du av tydligt definierade mål och du har förmågan att omvandla dessa till konkret handling. Som enhetschef skapar du förutsättningar för verksamheten genom tydlighet och realistiska förväntningar som leder till ett självständigt arbetssätt hos medarbetarna. Du är bra på att driva mot mål, jobba i processer, följa upp, utvärdera och utveckla verksamhet. Andra viktiga förmågor är att kunna överblicka ditt ansvarsområde och väga in både lång- och kortsiktiga perspektiv för att uppnå en så bra helhet som möjligt. Din samarbets -och kommunikationsförmåga är relevanta för uppdraget både internt och externt.

Som enhetschef kommer du under perioden som interimschef behöva hantera komplexa personalärenden, fokusera på utvecklingsarbete kring bemötandefrågor och kultur. Vidare kommer du att aktivt bidra till avdelningens verksamhetsplanering med särskilt ansvar att identifiera utvecklingsaktiviteter för enheten.

Tjänsten som Interim enhetschef är ett konsultuppdrag med start 1 oktober och som sträcker sig till sista september 2025.

Om dig
Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsexamen alternativt annan utbildning vi bedömer som likvärdig. Vi vill att du har några års yrkeserfarenhet i ledande befattning, som chef på enhetsnivå. Vi ser att du har erfarenhet av arbetsmiljö- och budgetansvar samt av kultur- och värdegrundsarbetare och förändringsledning. Du ska ha erfarenhet att hantera svåra personalärenden, samt är välbekant med rehabiliteringsprocesser.

Viktigt för tjänsten är:

  • Relevant högskole- eller universitetsexamen alternativt annan utbildning vi bedömer som likvärdig
  • Några års yrkeserfarenhet i ledande befattning som chef på enhetsnivå
  • Erfarenhet av arbetsmiljö- och budgetansvar
  • Erfarenhet att hantera svåra personalärenden, samt rehabiliteringsprocesser
  • Erfarenhet av förändringsledning
  • Erfarenhet av grupputveckling och konflikthantering
  • Erfarenhet av förändringsledning
  • Erfarenhet av tillitsbaserat ledarskap
  • Erfarenhet av dialog med externa leverantörer
  • Goda IT-kunskaper inom b. la MS Office, Excel, SharePoint, Teams

Vidare ser vi att du är skicklig i ditt sätt att kommunicera och har förmågan att tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du är lyhörd och ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas.

Viktigt för tjänsten är:

  • God kommunikations och samarbetsförmåga
  • Förmåga att öka teamkänsla och motivation
  • Kunna skapa förutsättningar för verksamheten genom tydlighet och realistiska förväntningar som leder till ett självständigt arbetssätt hos medarbetarna
  • Kunna driva mot mål, jobba i processer, följa upp, utvärdera och utveckla verksamhet
  • Analytisk förmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 augusti 2024 (6 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.