Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Customer Relations Support till Minuba!

Publiceringsdatum
20 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Trivs du med att skapa starka kundrelationer och är tekniskt nyfiken? Minuba söker nu en kollega som inte bara är nyfiken och innovativ, utan också vill vara en del av deras spännande tillväxtresa. Som nyckelspelare i deras kundsupport kommer du att vara med att både bygga upp och ständigt förbättra kundrelationerna i Sverige. Om du gillar att ta initiativ, driva förändring och bygga långsiktiga kundrelationer, kan detta vara din nästa utmaning!



Om tjänsten

Som Customer Relations Support i Sverige kommer du att spela en nyckelroll i att stödja och stärka deras kundrelationer. Din roll fokuserar främst på utgående support, där du proaktivt arbetar för att minska belastningen på supporten. Du blir den första kontakten för deras svenska kunder och samarbetar nära både det svenska teamet och teamet i Danmark. I Sverige består teamet av fyra personer med olika ansvarsområden, såsom support, marknad och försäljning, medan ledningen finns i Danmark.

Din huvuduppgift är att proaktivt förebygga framtida ärenden genom nära dialog och starka kundrelationer, samt att hantera inkommande supportärenden via telefon och e-post när de uppstår. På sikt kommer du även att bli delaktig i utbildning och onboarding av kunder i användningen av produkten, anpassat efter deras tekniska behov.

Minuba är ett innovativt IT-bolag som erbjuder en app som gör arbetsdagen enklare för service- och hantverksföretag. Vårt kompletta onlinesystem underlättar för kunderna gällande fakturering och orderhantering, vilket omfattar hela vardagen inom hantverks- och servicebranschen. Vi är stolta över att vara en del av Danmarks ledande mjukvaruföretag inom professionella IT-system för hantverkare och serviceföretag och är nu redo att påbörja en tillväxtresa i Sverige.

Du erbjuds

  • Att vara med ett innovativt mjukvarubolag på en spännande tillväxtresa
  • En varierande roll där du får ta stort ansvar med möjlighet till utveckling
  • Att bli inkluderad i en öppen och gemensam företagskultur med gemensamma tillställningar


Arbetsuppgifter
  • Kontakta deras befintliga kunder via telefon och e-post i relationsskapande syfte
  • Proaktivt ge rådgivning, informera om våra partnerskap samt ta emot eventuella supportfrågor
  • Förstå kundens verksamhet och arbetsflöde och hjälpa till att integrera Minuba effektivt i deras dagliga drift
  • Utarbeta utbildningsmaterial, guider och andra resurser för våra kunder
  • Ta emot inkommande supportärenden via telefon och effektivt lösa kundernas problem
  • På sikt delta i onboarding av kunder inför användning av produkten, samt vidare utbildning för effektiv användning på olika tekniska nivåer
  • Samarbeta nära sälj-, marknadsförings- och utvecklingsteam för att säkerställa positiv kundupplevelse


Kvalifikationer
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Är tekniskt nyfiken
  • Har några års relevant arbetslivserfarenhet inom kundservice, support etc.
  • Är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Har god systemvana
  • Har erfarenhet av en liknande roll

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Orädd
  • Nyfiken
  • Affärsinriktad
  • Relationsskapande
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (52 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se