Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

IT-supporttekniker - first line

Sista ansökningsdag
10 november 2024 (27 dagar kvar)
Publiceringsdatum
18 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

I rollen som IT-support är du den första kontaktpunkten för användare som behöver hjälp med IT-relaterade frågor eller problem. Genom att erbjuda support via telefon, e-post eller chatt kommer du att hantera grundläggande ärenden och säkerställa att användarna får snabb och effektiv hjälp.

Din profil

Krav:

  • Erfarenhet från en strukturerad servicedesk i 6-12 månader.
  • God kännedom om vanliga operativsystem.
  • Tekniskt intresse för IT och förmåga att lösa olika IT-relaterade frågor.
  • Utmärkt språkkunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Praktisk arbetslivserfarenhet inom IT-supportområdet.

Meriterande:

  • Utbildning inom IT på gymnasie- eller högskolenivå.

Som vår idealkandidat förväntar vi oss att du har en stark problemlösningsförmåga och är van vid att arbeta i en snabb och dynamisk miljö. Du bör vara kommunikativ, serviceinriktad och kunna ge tydlig och pedagogisk support till användare. Självständighet och förmågan att samarbeta med kollegor är också viktigt för oss.



Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
10 november 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg söker vi en engagerad IT-supporttekniker med erfarenhet från en strukturerad servicedesk och vana vid ärendehanteringssystem i företagsmiljö.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning med möjlighet att samla värdefull arbetslivserfarenhet hos våra kunder i Göteborg. Du får stöd av din konsultchef som hjälper dig att ständigt utvecklas och fylla på med nya kunskaper. Detta är en utmärkt möjlighet att göra karriär inom IT.