Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Inköpssamordnare / Upphandlare till Göteborgs Stad

Sista ansökningsdag
29 oktober 2024 (1 dagar kvar)
Publiceringsdatum
23 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Om tjänsten som Inköpssamordnare / Upphandlare
Som Inköpssamordnare/Upphandlare hos Göteborgs stad på Äldre samt vård och omsorgsnämnden, kommer du att vara en av förvaltningens specialister i inköpsfrågor samt leda och stötta förvaltningens verksamheter till hållbara och effektiva inköp. Arbetet sker i nära samarbete med administratörer, chefer och beställare.

I arbetsuppgifterna som Inköpssamordnare / Upphandlare ingår att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar samt att utveckla och implementera inköpsstrategier och policys. Du arbetar med förbättringsarbete och intern kontroll av inköpsprocessen. Dessutom kan du komma att genomföra uppdrag, analyser och utredningar, leda projekt samt handlägga ärenden inom ekonomi-, inköps- och avtalsområdet.

Merparten av arbetet ska utföras på kontoret i Tynnered.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Inköpssamordnare/Upphandlare är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-11-18 och beräknas pågå t om 2025-06-30. Möjlighet till ytterligare förlängning finns.

Krav för tjänsten som Inköpssamordnare / Upphandlare:
- Eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling eller högskoleexamen i ekonomi.
- God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal.
- Tidigare erfarenhet av arbete med inköp/upphandling inom offentlig verksamhet.
- Erfarenhet av självständigt arbete inom inköps-/upphandlingsområdet.
- Du ska kunna uppge två relevanta referenser från tidigare uppdrag av liknande karaktär inom offentlig verksamhet.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Om dig
* Du har förmåga att förmedla information och idéer klart och effektivt, både muntligt och skriftligt, och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation.
* Du sätter tydliga mål, planerar i tid och arbetar organiserat för att slutföra och följa upp arbetet.
* Du identifierar och analyserar problem effektivt, ser samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-29

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 - 173 73 00 eller via mail till anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
29 oktober 2024 (1 dag kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.