Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Driven IT-specialist till spännande uppdrag

Publiceringsdatum
25 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Som produktägare kommer du att ha ansvar för att driva utveckling och förvaltning av serverplattform, IT-arbetsplats och tillhörande tjänster såsom ServiceDesk, tekniker på plats, integrationer och IT- och cybersäkerhet. Ditt huvudansvar blir att säkerställa att kundernas behov och krav möts och att det finns effektiva processer och rutiner för det dagliga arbetet. Dessutom kommer du att leda projekt i tvärfunktionella team, från inledande behovsanalys till implementering. Du kommer att ansvara för samordning, resursplanering, kvalitetssäkring, dokumentation, intressentkontakter och ha ett ekonomiskt ansvar. Dina ansvarsområden:

  • Implementera och förvalta säkerhetslösningar
  • Ansvara för att avropa tjänster från externa leverantörer och säkerställa kvaliteten på genomförandet
  • Genomföra omvärldsbevakning och ansvara för upphandlingar
  • Utreda incidenter och problem samt driva rättning av dessa
  • Säkerställa att relevant dokumentation tas fram och uppdateras
  • Ge support, administrera, kvalitetssäkra, konfigurera och övervaka produkter och tjänster inom ansvarsområdet


Din profil
För att passa för rollen som produktägare av IT-infrastruktur förväntas du ha:
  • Högskoleutbildning inom IT, systemvetenskap, datavetenskap eller liknande område
  • Några års yrkeserfarenhet i en liknande roll
  • Bred teknisk IT-kompetens inom infrastrukturområdet, inklusive Windowsserver, Linux, nätverk och molntjänster
  • Erfarenhet av att driva projekt och en förmåga att hantera dem effektivt
  • God förmåga att dokumentera och kommunicera klart och tydligt


Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 juni 2024 (29 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Till ett uppdrag hos en kund i Falun söker vi dig som är redo att axla rollen som produktägare för kundens IT-infrastruktur. Detta är den perfekta rollen för dig som är en erfaren IT-specialist med en passion för innovation och ledarskap! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.