Hoppa till innehåll
Logent logotyp

Arbetsledare till Beijer/Logent

Publiceringsdatum
22 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Kontaktperson
Logent
Telefon
Ansök nu
Om Logent:

Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster.

Logent har nu fått äran att etablera och driva Beijer Byggs nya centrallager i Eskilstuna. Det nya lagret är en 65 000 kvadratmeter stor byggnad som inkluderar den senaste tekniken. På ett innovativt sätt kombinerar vi ett konventionellt lager med automationslösningar för att uppnå en oslagbar servicenivå.

Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2024 är ca 3800 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna.

Just nu söker vi nya arbetsledare till Beijers centrallager, främst till kvällsskiftet.

Arbetsuppgifter och ansvar i korthet:
  • Leda, motivera och säkerställa sitt skift vad gäller kvalitet, säkerhet och uppsatta KPI:er.
  • I det dagliga arbetet ingår det att realisera strategier, planer för arbetsmiljö, ständiga förbättringar av arbetssätt, metoder, rutiner och andra förutsättningar som bidrar till en ökad lönsamhet, produktivitet, kvalitet, kund- och medarbetarnöjdhet.
  • Säkerställa att tidrapportering utförs planenligt, föra medarbetarsamtal, semesterplanering, rekrytering, introduktion, lönesättning/-reglering samt utföra skyddsronder/kundkontakt och delta i möten
  • Säkerställa att processer inom lednings- och ISO systemet följs som berör ditt skift.
För att bli en av Beijers nya arbetsledare är det viktigt med god vana och erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare till dess fulla potential. En solid kunskap om WMS-system och allmän datorvana är också en nyckelkompetens.

Vidare kräver tjänsten en hög social kompetens, förmåga att hantera stressfulla inslag med bibehållen entusiasm och gott ledarskap. Vi vet att en lyckosam arbetsledare även tar ägandeskap och ansvar för sin organisation och företagets uppsatta mål och KPI:er, därför besitter du även en god förståelse och kunskap inom arbetsmiljöarbete och är en säker beslutsfattare.

Kommunikation på såväl svenska som god engelska är ett krav.

Vad erbjuder vi?

Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en nybyggd modern arbetsplats som inkluderar bland annat elbilsladdning och gym

Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra.

Tjänsten är på heltid på plats i Eskilstuna, du rapporterar till Site Manager.

Ansökan:

Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, therese.griverus@logent.se. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.
Logent logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 juni 2024 (26 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Kom ombord du också, det blir en rolig resa!