Hoppa till innehåll
Jobbfeed logotyp

Reservdelsansvarig- Eskilstuna

Publiceringsdatum
05 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Har du tidigare erfarenhet av jobba med reservdelar och vill jobba för ett världsledande företag? Nu söker Scania Sverige AB sitt nya tillskott i Eskilstuna. Sök tjänsten idag!

Din framtid

Som reservdelsansvarig i serviceteamet har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Reservdelsverksamheten och lagret ska drivas så effektivt och lönsamt som möjligt. Kunderna är det viktigaste för Scania Sverige AB och grundförutsättning för att skapa tillgänglighet på fordon är att ha rätt reservdelar hemma, därför ser de denna roll som central i deras organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett vänligt, professionellt, serviceinriktat och hjälpsamt sätt. Du träffar deras kunder och rådgör med dem kring reservdelar, service och för dialog kring reparationer.

Du verkar aktivt för att skapa och behålla stort förtroende och hög leveransprecision för lagret och strävar efter att öka reservdels- och serviceförsäljning. Lagerstyrning, bevakning, framtagning av relevanta analyser är uppgifter du känner dig bekväm med.

Scania Sverige AB erbjuder en bra arbetsmiljö med duktiga kollegor inom reservdelar, verkstad och försäljning. Du får ett team av trevliga, kompetenta kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna och du har goda möjligheter till vidareutbildning samt utveckling inom Scaniaorganisationen.

Erfarenhet och personliga egenskaper

Du har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med ett intresse för fordon och att ge service. Vi ser gärna att du idag arbetar inom kundrelationsförsäljning och är van att möta kunder. Har du erfarenhet av t.ex. reservdelshantering, logistik eller servicerådgivning sedan tidigare är en stor fördel. En bred kunskap inom lastbilar, släp och påbyggnationer är meriterande.

Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande. Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas.

Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav och truckkort meriterande.

Vad vi erbjuder dig

Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Scania Sverige AB. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast.

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på patricia.contreras@kraftsam.se.

Välkommen med din ansökan!
Jobbfeed logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 maj 2024 (9 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva.