Hoppa till innehåll
Bavaria logotyp

Servicechef

Publiceringsdatum
03 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Vi letar efter fler skickliga medarbetare som delar vår passion för att skapa en enastående bilupplevelse för våra kunder. Vill du vara med och arbeta med den ledande teknologin inom fordon? Drivs du av att påverka, effektivisera och förbättra processer? Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work. Välkommen till vårt fantastiska team och bli en del av en kultur som vi är stolta över - ta nästa steg i karriären och väx med oss!

Rollen
Servicemarknaden är en hörnsten i vår verksamhet och utgör en central del av vår framgång. Med vårt sortiment av högkvalitativa premiumbilar ställer våra kunder höga krav på service och upplevelse, och det är här du kommer in. Som Servicechef på vår MINI-anläggning i Danderyd, har du huvudansvaret för att leda vår mest lönsamma verksamhet - servicemarknaden.

Din roll innebär att ha fullt budget- och resultatansvar för verkstad, front & lager, som för närvarande består av ett team av över sex skickliga medarbetare. Tillsammans kommer ni att skapa och leverera en service i världsklass, där högsta kvalitet och kundnöjdhet är i fokus.

Tjänsten är till stor del operativ men innefattar även strategiska inslag och du ingår i både lokal ledningsgrupp samt i vår centrala servicemarknadsledning, där ni tillsammans driver utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. I detta forum hittar du även synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan, där ni aktivt stöttar varandra i era roller.

I rollen rapporterar du organisatoriskt till Platschef.



Erfarenheter & profil

För att matcha rollen tror vi att du har minst fem års erfarenhet inom servicemarknad, med god förståelse för servicemarknadens processer och flöden. Fordonstekniskt utbildning samt ledarerfarenhet är meriterande, men inget krav. Viktigast för den här rollen är din förankring i branschen och din framåtanda. Vidare innehar du B-körkort, pratar samt skriver svenska och engelska obehindrat och har en god dator- och systemvana. Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet Kobra är det meriterande.

Vi söker en Servicechef som är redo att omfamna en möjlighet till nytänkande och ständiga förbättringar inom vår servicemarknad. Du kommer vara ansvarig för att skapa en resultatdriven kultur där du tydligt definierar mål, mandat och förväntningar för ditt team. Du är en mästare på att ge feedback och stöd, vilket hjälper ditt team att nå sin fulla potential. Du uppmuntrar till samarbete och kommunikation inom teamet och över avdelningsgränser, och du identifierar och organiserar de resurser som krävs för att utföra uppgifter effektivt och i tid. Som person är du en naturlig och strukturerad ledare med en förmåga att få team att leverera och engagera sig i en gemensam målbild.
        Om du blir en del av oss
        Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;
        • En trevlig och utvecklande arbetsmiljö våra nybyggda lokaler.
        • Arbete i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter och kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
        • Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
        • Personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.
        Några ord från din blivande chef!
        Jag heter Johan Geeber och har arbetat inom bilbranschen i 30 år. Min passion ligger i att skapa enastående kundupplevelser och att arbeta nära människor. Jag är övertygad om att det är teamets gemensamma insatser som leder till framgång.

        MINI är ett märke som just nu är på stark frammarsch, känt för sin innovation och kreativitet. Som ledare är jag mycket involverande; jag älskar att se mina medarbetare växa och ta både små och stora steg i sin utveckling.

        På vår MINI-anläggning arbetar vi som ett team, där vi strävar efter att skapa en smidig och sammanhängande upplevelse för våra kunder. Bavaria är en säljorganisation som präglas av målfokus, engagemang och att vi har roligt på jobbet! Välkommen att söka tjänsten.

        Ansökan
        Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 2024.08.16 . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Johan Geeber, johan.geeber@bavariabil.se .

        Välkommen med din ansökan!

        Sökord: Verkstadschef, Servicemarknadschef
        Bavaria logotyp
        Sök jobbet
        Ansök senast
        01 september 2024 (57 dagar kvar)
        Ansök nu

        Om arbetsgivaren

        Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare.

        Vi har anläggningar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Östersund, Sundsvall, Örnsköldsvik, Umeå, Skellefteå, Luleå, Stavanger, Oslo, Gardermoen, Haugesund, Kristianstad, Arendal, Bryne och Lillestrøm.

        Bavaria ingår i Hedin Automotive AS, ett helägt dotterbolag till Hedin Mobility Group som även har verksamhet i Norge och Schweiz samt Hedin Performance Cars (Porsche) och GS Bildelar (Norges största oberoende leverantör av reservdelar och tillbehör till BMW).