Hoppa till innehåll
Dogman logotyp

Är du vår nya Retail Manager?

Sista ansökningsdag
29 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Arbetsuppgifter

I rollen som Retail Manager för Dogmans butiker i Sverige, Norge & Finland arbetar du operativt med att säkerställa att Dogman-konceptets ramar för butikerna efterlevs. Fokus ligger på försäljning, produktivitet och lönsamhet. Utveckla rätt sortiment, uppföljning av kampanjer, kundservice, lagervärden i butik, profil med mera.

Rollen förutsätter stark kunskap i Excel samt att man är utpräglat systematisk i sitt tänkesätt och arbete. Detta är viktiga egenskaper utöver att förstå branschens totala sortimentsbredd och butiksdrift.

Du har i uppdrag att förbereda och säkerställa efterlevnad av budget och mål. Ansvarar för utvecklingen, implementeringen och uppföljningen av den årliga verksamhetsplanen. Du är en erfaren ledare som säkerställer utvecklingen och coachar medarbetarna med en positiv anda.

Som Retail Manager driver du butikerna genom dina regionchefer och stöttar den dagliga driften vid behov. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Åstorp och innebär resor till våra butiker i Sverige, Norge & i Finland. Som Retail Manager ingår du i ledningsgruppen och rapporterar till VD.

  • Arbeta enligt företagets övergripande mål (Tillväxt - Lönsamhet - NKI - GPTW)

  • Följa upp årlig kampanj- och aktivitetsplan

  • Lokalisera lokaler för etablering av nya butiker

  • Daglig kontakt med våra etablerade butiker

  • Ansvarig vid nyetableringar

  • Huvudansvarig för marknadsmässigt anpassat sortiment i butik

  • P&L för butiksdriften

  • Butiksbesök och uppföljning

Vem är du?

Du har flera års erfarenhet från detaljhandel med FMCG, budgetarbete, produktförsäljning, analys av statistik, kampanjer och marknadsföring. Du kombinerar hög produktivitet med stor kreativ förmåga. Att arbeta i ett företag med högt tempo, tydliga mål och signifikant resultat fokus är något som inspirerar och ger dig energi. Du är van att arbeta självständigt mot ett tydligt uppdrag och är inte rädd för att fatta beslut inom givna ramar. Som person är du strukturerad och systematisk och fullföljer dina uppdrag. Du delar självklart våra värderingar om handlingskraft, engagemang och professionalism.

Kvalifikationer

  • Stark och självständig inom Office-paketet - särskilt Excel

  • Ekonomisk bakgrund

  • Analytisk, systematisk och strukturerad

  • Förståelse och erfarenhet från detaljhandel samt FMCG

  • Intresse för sällskapsdjur och/eller häst

  • Genuint intresserad av människor i form av kunder och kollegor

  • Utbildning och/eller erfarenhet från branschen är ett krav

Dogman erbjuder

  • Ett mycket spännande jobb i ett företag under snabb tillväxt.

  • Möjligheten att arbeta med några av de starkaste varumärkena i sitt segment i en spännande och dynamisk bransch.

  • Utmanande arbetsuppgifter med hög grad av ansvar och möjlighet till personlig och professionell utveckling.

  • Förmåner: Friskvård, förmånliga personalrabatter och utbildningar inom djurlära.

Övrig information

Placeringsort: Åstorp
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Anställningsgrad: 100%
Anställningstidpunkt: Enligt överenskommelse

Några av våra anställda beskriver oss så här:

"Vi är en liten och sammansvetsad grupp som jag ser upp till som en familj. De flesta av oss arbetar bra tillsammans och trivs i varandras sällskap. Vi hjälper varandra och jag ser fram emot att gå till jobbet varje dag."

"Vi utvecklas hela tiden, vilket gör det spännande. Både när det gäller produktutveckling och den generella utvecklingen inom denna bransch. Vi är orädda. Har en bra dialog med min närmaste chef. Frihet under ansvar."

Ansökan

Känner du igen dig i beskrivningen? Är du den vi söker, eller känner du någon som är det? Du ansöker genom att klicka på "Ansök tjänst" och bifoga ditt CV och ansökan.

Vi arbetar löpande med ansökningarna och urvalet av kandidater för intervju. Vi efterfrågar en snabb process.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anton Andersson, Verkställande direktör AB Dogman (anton.andersson@dogman.se)

Välkommen med din ansökan till anton.andersson@dogman.se

Ansök redan idag, vi ser fram emot din ansökan!

Om Dogman

AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt för häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson och Kennel Equip med visionen att skapa det "Bästa valet för bästa vännen".

Dogman finns idag representerat med företag i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I september 2017 köpte Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag har vi sju butiker i Sverige och Norge. Under sommaren 2019 lanserade vi även e-handel under eget varumärke. 2019 omsatte Dogman-gruppen cirka 400 MSEK. Dogman grundades 1965 och har sedan 2006 ägts av BrA Invest. Sedan 2015 har Dogman samarbetat med företaget Great Place to Work i syfte att bli Skandinaviens bästa arbetsplats inom jämförbara branscher. Sedan 2017 är Dogman certifierat enligt Great Place to Works internationella standard och klassificerat som en av Sveriges bättre arbetsplatser. Samma modell följs även i Norge. Läs gärna mer om oss på: www.dogman.com.

Dogman logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
29 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren