Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

IT-supporttekniker på deltid 50% i Alingsås

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

I denna arbetsroll kommer man att vara navet för den tekniska supporten och vara den första kontaktpunkten för alla användare genom helpdesk. Utöver detta kommer man att hantera och ge stöd för en mängd olika enheter, från PC-datorer med Windows OS till Mac-maskiner med OS X, så även Chromebooks, Androidtelefoner samt Apple-enheter som iPhone och iPad. Vidare kommer man att ta hand om utrustning som skrivare, kopiatorer och projektorer, säkerställa smidig drift av ärendehanterings- och MDM-system samt hantera viktiga katalogtjänster som eDirectory och Active Directory. Ansvaret sträcker sig även till att stödja användare med Outlook, hantera nätverksuppgifter som patchning av nätverksuttag och säkerställa att IP-telefoner fungerar utan problem. Slutligen kommer man att arbeta med systemhantering genom SCCM och MDT, vilket säkerställer att all teknik fungerar sömlöst tillsammans.

Din profil
För att möta våra krav och säkerställa en effektiv IT-service letar vi efter en engagerad person med följande egenskaper och kvalifikationer:

  • Tekniskt intresserade med förmåga att lösa problem, särskilt i first-line och ute hos användare.
  • Förmåga att följa instruktioner noggrant.
  • Drivenhet och engagemang i arbetsuppgifter.
För att vara passande för uppdraget bör du uppfylla nedan:
  • B-körkort.
  • Flytande svenska i både tal och skrift.
  • God social kompetens och positiv attityd.
  • Ordningssam och kan arbeta självständigt.
  • Teknisk bakgrund genom utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT.
  • Inte listad i belastningsregistret.
Uppdraget kommer att pågå med omgående start, fram tills sista januari 2025, med potentiell möjlighet till förlängning. Det är en fantastisk möjlighet för dig med tidigare erfarenhet som IT-supporttekniker, att arbeta deltid, vid sidan av studier. Inte minst en fantastisk möjlighet att bygga på sin kompetens inom IT och servicedesk. Om du är nyfiken, framåtlutad och brinner för IT-support, så kan detta vara rollen för dig. Vi ser fram emot din ansökan!

Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Alicia Mattsson +46734159393 Alicia.Mattsson@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
15 oktober 2024 (53 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi söker nu en IT-supporttekniker till Alingsås Kommun till ett uppdrag för att hantera och underhålla en mängd olika enheter och system inom IT. Rollen innebär att hantera allt från deras First-line support via helpdesk till att sköta den kompletta livscykeln.