Servicetekniker till HydraSpecma
Sista ansökningsdag
Idag (0 dagar kvar)
Publiceringsdatum
29 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Är du en driven servicetekniker med erfarenhet av hydraulik och en passion för fältarbete? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team som arbetar över hela den nordiska marknaden och utanför vid behov? Då kan du vara den vi söker till HydraSpecma!
Information om uppdraget:
HydraSpecma är ett globalt, specialiserat tillverknings-, handels- och ingenjörsföretag med kärnverksamhet inom hydrauliska lösningar, vätsketransport, elektrifiering och förnybar energi för en mängd olika industrier och marknader. Företaget finns i 11 länder, och med huvudkontor i Skjern, Danmark, är de en stark nordisk aktör och ett mångsidigt företag med höga ambitioner. HydraSpecma har cirka 1 500 anställda och ägs av konglomeratet Schouw & Co.
Som servicetekniker på HydraSpecma kommer du att ansvara för installationer, modifieringar och andra MRO-jobb (Maintenance, Repair, and Operations) på kunders hydrauliska system. Tjänsten innebär fältarbete över hela Norden och ibland andra regioner, vilket kan innebära resor och jobb med kort varsel. Du kommer även att agera som teamledare för serviceavdelningen och aktivt bidra till vår fortsatta framgång genom försäljning och genomförande av service- och underhållsprojekt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
* Aktiv försäljning, installationer, modifieringar och andra MRO-jobb på riktade kunder inom ditt område.
* Planera, genomföra och följa upp service- och underhållsjobb samt andra projekt inom ditt ansvarsområde.
* Hålla dig uppdaterad inom hydraulik, pneumatik, CLS (centralsmörjsystem) samt elektronik och styrsystem.
* Identifiera och rapportera nya affärsmöjligheter inom ditt ansvarsområde.
* Utföra MRO-jobb och agera som teknisk expert för våra kunder.
* Rapportera om status på projekt, tidsplaner och annan relevant information till ledningen.
* Utbilda kunder i tekniska frågor när detta efterfrågas.
* Samarbeta nära med resten av organisationen för att stärka HydraSpecmas varumärke.
* Säkerställa att all installation och modifiering uppfyller gällande lagar och kundkrav (kvalitet, miljö och arbetsmiljö).
Detta söker vi:
Vi söker dig som har rätt teknisk bakgrund och praktisk erfarenhet. Du har en hydraulikutbildning eller cirka två års erfarenhet av arbete med hydraulik. Du har även svetslicenser eller motsvarande två års erfarenhet av svetsarbeten. Din bakgrund innefattar dessutom en mekanisk utbildning eller minst två års erfarenhet inom mekanik. Erfarenhet av hydraulik, pneumatik och elektroniska styrsystem är viktigt, och du är van vid att arbeta med installationer och fältarbete, ibland med kort varsel. Du är också bekväm med att kombinera praktiskt arbete med kundkontakt och försäljning, och har förmågan att självständigt planera och följa upp projekt. Din drivkraft ligger i att ständigt hitta nya lösningar och förbättringar för att leverera bästa möjliga resultat.
Personliga egenskaper som vi värdesätter inkluderar en god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. Du är strukturerad och välorganiserad, samtidigt som du är prestationsdriven och har en stark vilja att leverera resultat. Med en jordnära och ödmjuk inställning arbetar du flexibelt och anpassningsbart i en föränderlig miljö. Affärsinriktning och kundfokus är naturligt för dig, och du har en god samarbetsförmåga som bidrar till framgången i teamet. Du tar ansvar för ditt arbete och ser till att det alltid håller hög kvalitet.
Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan skicka in en ansökan redan idag, vi arbetar löpande med både urval och digitala intervjuer. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Miriam Hajjar på mailadress: miriam.hajjar@studentconsulting.com.
Information om uppdraget:
HydraSpecma är ett globalt, specialiserat tillverknings-, handels- och ingenjörsföretag med kärnverksamhet inom hydrauliska lösningar, vätsketransport, elektrifiering och förnybar energi för en mängd olika industrier och marknader. Företaget finns i 11 länder, och med huvudkontor i Skjern, Danmark, är de en stark nordisk aktör och ett mångsidigt företag med höga ambitioner. HydraSpecma har cirka 1 500 anställda och ägs av konglomeratet Schouw & Co.
Som servicetekniker på HydraSpecma kommer du att ansvara för installationer, modifieringar och andra MRO-jobb (Maintenance, Repair, and Operations) på kunders hydrauliska system. Tjänsten innebär fältarbete över hela Norden och ibland andra regioner, vilket kan innebära resor och jobb med kort varsel. Du kommer även att agera som teamledare för serviceavdelningen och aktivt bidra till vår fortsatta framgång genom försäljning och genomförande av service- och underhållsprojekt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
* Aktiv försäljning, installationer, modifieringar och andra MRO-jobb på riktade kunder inom ditt område.
* Planera, genomföra och följa upp service- och underhållsjobb samt andra projekt inom ditt ansvarsområde.
* Hålla dig uppdaterad inom hydraulik, pneumatik, CLS (centralsmörjsystem) samt elektronik och styrsystem.
* Identifiera och rapportera nya affärsmöjligheter inom ditt ansvarsområde.
* Utföra MRO-jobb och agera som teknisk expert för våra kunder.
* Rapportera om status på projekt, tidsplaner och annan relevant information till ledningen.
* Utbilda kunder i tekniska frågor när detta efterfrågas.
* Samarbeta nära med resten av organisationen för att stärka HydraSpecmas varumärke.
* Säkerställa att all installation och modifiering uppfyller gällande lagar och kundkrav (kvalitet, miljö och arbetsmiljö).
Detta söker vi:
Vi söker dig som har rätt teknisk bakgrund och praktisk erfarenhet. Du har en hydraulikutbildning eller cirka två års erfarenhet av arbete med hydraulik. Du har även svetslicenser eller motsvarande två års erfarenhet av svetsarbeten. Din bakgrund innefattar dessutom en mekanisk utbildning eller minst två års erfarenhet inom mekanik. Erfarenhet av hydraulik, pneumatik och elektroniska styrsystem är viktigt, och du är van vid att arbeta med installationer och fältarbete, ibland med kort varsel. Du är också bekväm med att kombinera praktiskt arbete med kundkontakt och försäljning, och har förmågan att självständigt planera och följa upp projekt. Din drivkraft ligger i att ständigt hitta nya lösningar och förbättringar för att leverera bästa möjliga resultat.
Personliga egenskaper som vi värdesätter inkluderar en god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. Du är strukturerad och välorganiserad, samtidigt som du är prestationsdriven och har en stark vilja att leverera resultat. Med en jordnära och ödmjuk inställning arbetar du flexibelt och anpassningsbart i en föränderlig miljö. Affärsinriktning och kundfokus är naturligt för dig, och du har en god samarbetsförmåga som bidrar till framgången i teamet. Du tar ansvar för ditt arbete och ser till att det alltid håller hög kvalitet.
Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan skicka in en ansökan redan idag, vi arbetar löpande med både urval och digitala intervjuer. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Miriam Hajjar på mailadress: miriam.hajjar@studentconsulting.com.