Brandskyddsrådgivare till Presto!
Söker du efter en meningsfull och givande karriär där du kan hjälpa till att rädda liv? Vill du vara en del av ett företag som fokuserar på att skydda människor mot brandrisker och andra faror samtidigt som du har möjlighet att utveckla din försäljningskompetens? Då har vi en position som kommer att tända en gnista inom dig!
Om tjänsten
Plötsligt händer det som inte får ske, en brand bryter ut eller någon skadas. En olycka kan få förödande konsekvenser för en verksamhet. Men med rätt skydd går det att undvika eller snabbt hantera om det inträffar. På Presto arbetar erfarna och kunniga medarbetare som är specialiserade på att minimera risker inom olika verksamheter och lokaler. Genom högkvalitativ rådgivning, utbildning, skyddsprodukter och service, hjälper Presto företag och organisationer att skapa en trygg arbetsmiljö för sina medarbetare och skydda sina tillgångar.
Presto grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. De erbjuder även marknadens bredaste sortiment av arbetsmiljö- och säkerhetsutbildningar samt expertis inom hantering och underhåll av skyddsrum, allt för att uppfylla gällande lagar och regler och skapa en trygg verksamhet för Prestos kunder.
Arbetsuppgifter
Som Brandskyddsrådgivare kommer du att ha en central roll som ansvarig specifik region, där du fungerar som spindeln i nätet. Du kommer arbeta både med varmare leads och kallare kundsamtal, vilket ger dig möjlighet att skapa och utveckla nya affärsmöjligheter. Rollen är under uppbyggnad, vilket innebär att du får vara med och forma den efter dina spetskompetenser.
Men hur kommer en klassisk dag se ut för dig?
Du kommer att stötta och vara i kontakt med Prestos interna team angående orders och bygga upp ert samarbete, samtidigt som du kommer främst fokusera på befintliga kunder och att deras brandskydd är heltäckande, både när det gäller produkter och kunskap om hur de används. Ditt fokus ligger på att stärka kundernas brandskyddsstrategier genom att identifiera och åtgärda eventuella brister, samt utveckla deras produktportfölj.
Rollen innebär ett nära internt samarbete, där du jobbar tätt med kollegor och tekniker för att följa upp avvikelser som loggas i det digitala systemet. Dessa avvikelser är en naturlig del av arbetet och kan öppna dörrar till nya affärer kopplade till tjänster och produkter för att förbättra kundens upplevelse.
Kvalifikationer
- Brinner för att utveckla nya affärer och har en stark kommunikativ sida
- Kan uttrycka dig obehindrat i svenska och engelska både i tal och skrift, detta då språket används dagligen i kontakt med kunder.
- Har erfarenhet av försäljning, från exempelvis serviceyrken att arbeta på callcenter, inom detaljhandeln, B2B eller kundtjänst
- Resultatinriktad
- Har en god samarbetsförmåga
- Flexibel
- Nätverkande
- Omfattning: Heltid, kontorstider.
- Placering: Centrala Malmö
- Startdatum: 18/11
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.