Dina arbetsuppgifter hos oss
I rollen som bovärd kommer du att ha en bred och varierad arbetsdag som innefattar både praktiska och administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta nära våra hyresgäster och vara delaktig i kundsupport, hantera felanmälningar och vara en viktig resurs i driften av fastigheterna. Rollen kommer bland annat innebära:
- Jobba med tekniskt arbete i fastigheterna i form av fastighetsdrift, såsom exempelvis underhåll av ventilationssystem och filterbyten, men också åtgärder vid felanmälningar i lägenheter
- Ta emot, bemöta och hantera kundärenden. Både via telefon och i vårt fastighetssystem
- Lära dig uthyrningsprocessen och hur vårt fastighetssystem fungerar
- Vara behjälplig vid lägenhetsbesiktningar samt lära dig våra larm- och passagesystem
- Genomföra ronderingar och allmän fastighetstillsyn.
Du blir en del av ett sammansvetsat team och kommer att samarbeta tätt med vår förvaltningssamordnare, vår bovärd inriktad mot uthyrning samt vår fastighetstekniker. Tillsammans utgör ni en viktig del av vår kärnverksamhet.
Vem är du?
Vi söker dig som har en praktisk bakgrund och är tekniskt lagd. Kanske har du erfarenhet inom el, snickeri, VVS eller fastighetsteknik – detta är starkt meriterande men inget krav då du kommer att lära dig mycket på plats. Det viktigaste är att du är dokumenterat händig, har en bred kompetens, är nyfiken och tycker om att arbeta med varierande uppgifter. Du har tidigare arbetat med kundkontakt och trivs i en social roll där du möter människor dagligen. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det ett plus men vi värdesätter också industriteknisk erfarenhet.
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
- Lösningsorienterad och prestigelös, med viljan att hjälpa till där det behövs.
- Strukturerad och ordningsam, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
- En lagspelare som trivs med att samarbeta med kollegor och kunder.
Vidare ser vi att grundläggande IT-kunskaper och en vilja att lära sig nya system är viktigt, och du behöver ha B-körkort. Du talar svenska flytande och kan hantera engelska vid behov, flerspråkighet är ett plus.
Om Centrumbostäder i Skara AB
Centrumbostäder i Skara AB är ett kommunägt bostadsföretag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder och lokaler i Skara kommun. Totalt har vi ca 650 lägenheter och ca 25 000kvm lokaler. Våra medarbetare är vår främsta tillgång och sätter kunden i fokus. Under de kommande två åren kommer vårt fastighetsbestånd att växa. Både genom förvärv och nybyggnation.
Vi erbjuder dig...
en bred och utvecklande roll, perfekt för dig som vill ta ett steg upp från fastighetsskötaryrket. Du blir en del av ett mindre, familjärt företag som har vuxit kraftigt de senaste åren och där det händer mycket. Vi förvaltar både befintliga fastigheter och satsar på nyproduktion samt underhålls- och utomhusprojekt, vilket innebär att du får vara med och bidra i en spännande utvecklingsfas. Hos oss får du möjligheten att trivas och utvecklas i din roll över tid och blir en del av ett team som värdesätter samarbete och långsiktighet.
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Julia Hillerström på 079-073 48 97 alternativt julia.hillerstrom@onepartnergroup.se.
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.