Hoppa till innehåll
Pfizer logotyp

Country Brand Lead

Sista ansökningsdag
14 december 2024 (22 dagar kvar)
Publiceringsdatum
22 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Company description:

Breakthroughs that change patients' lives...

At Pfizer we are a patient centric company, guided by our four values: Courage, Joy, Equity and Excellence. Our breakthrough culture lends itself to our dedication to transforming millions of lives. At Pfizer we know that great things happen anywhere people come together with one shared goal.
Pfizer puts patients and people first. We know our colleagues are our most important resource. Our company values Courage, Excellence, Equity and Joy are important to us and we are constantly working to embed them in all we do. Join us and you´ll partner with colleagues with diverse backgrounds and abilities, people who contribute to all aspects of what we do.


Job description:

COUNTRY BRAND LEAD

Vi söker en Country Brand Lead (CBL) med ansvar för TBE-området. Rollen är en nyckelposition inom vår vaccinbusiness och för en talang erbjuds en unik möjlighet att få arbeta med en av våra prioriterade produkter. Fokus för rollen är att hjälpa personer att skydda sig mot den fästingburna sjukdomen TBE. Du ansvarar för att driva medvetenhet kring TBE och vaccination, utveckla samabeten med B2B kunder och samtliga övriga marknadsaktiviter. Som CBL ansvarar du också för att driva, samskapa och implementera en omnichannelstrategi och taktik i nära samarbete med lokala och globala tvärfunktionella team.


ANSVARSOMRÅDEN:


•Ansvara för framtagning av produktstrategi, mål och taktiska omnichannelplaner samt aktiviteter baserat på kundinsikter i samarbete med ett tvärfunktionellt team.
•Utveckla och leverera på viktiga marknads- och produktaktiviteter så som forecasting, framtagning av planer, utföra marknadsundersökningar, optimera kanalmix, förbättra kundupplevelse och erbjudanden till våra kunder inklusive B2B- kunder samt ta fram material och verktyg baserat på kundnytta och behov.
•Leda det tvärfunktionella teamet i nära samarbete med medicinska kollegor
•Driva nya kreativa och innovativa sätt att interagera med våra kunder och applicera ett kundcentrerat synsätt i alla marknadsaktiviteter.
•Optimera kundinteraktionerna via digitala och icke-digitala kanaler.
•Ta ägarskap och driva projekt från konceptualisering till implementering.
•Aktiv bevakning av marknadsutvecklingen, trender och kundinsikter.
•Ansvarig för hantering av prognoser, försäljning och kostnader.
•Säkerställ att samtliga planer och aktiviteter är compliant och i linje med Pfizers SOPar, lagar, regler och vårt etiska regelverk.


Required profile:

KVALIFIKATIONER:


•Akademisk bakgrund (naturvetenskaplig eller business).
•Bakgrund inom Pharma eller Med-tech med fokus på marknadsföring, affärsutveckling, försäljning och/eller strategiskt ledande roller.
•Erfarenhet av B2B- och B2C-marknadföring, DTC och PR är meriterande.
•Strategiskt och analytiskt tänkande samt erfarenhet av att utveckla affärsstrategier baserat på data och kundinsikter.
•Kunskap om hur man omsätter strategiska affärsbehov och kundinsikter till omnichannelplaner och effektiv marknadsföring via digitala och icke-digitala verktyg och aktiviteter.
•Lagspelare som är bekväm med leda andra i en matrisorganisation, har förmåga att inspirera andra, god samarbetsförmåga och är en relationsbyggare så väl internt som externt.
•Entreprenöriellt tänkesätt och en förmåga att hitta lösningar även i komplexa situationer, har en "can-do" mentalitet, tar ansvar och är flexibel.
•Resultatorienterad person med starkt affärs- och kundfokus som uppvisar proaktivitet, har starkt självdriv samt förmågan att ta ägandeskap över affären.
•Stark presentatör och kommunikatör
•Flytande svenska och engelska (muntligt och skriftligt)


What we offer:

VAD DU KAN FÖRVÄNTA DIG:

På Pfizer jobbar vi för att skapa en miljö som frigör kraften hos våra medarbetare. Exempel på vad som driver oss är:


•Mångfald, likvärdighet och tillhörighet - alla har något att bidra med. Vi tror att en organisation som präglas av mångfald och ett inkluderande sätt är nödvändig för att skapa framgång. Vårt mål är att skapa samma mångfald internt som präglar de patienter och olika grupper som vi är till för.
•När du växer så växer vi! - Alla kollegor ska känna att de kan bidra med sin fulla potential och genom detta verka för vårt gemensamma syfte via många olika typer av erfarenheter och karriärvägar.
•Hälsa & Välmående - Vi stöttar våra kollegor att måna om sin hälsa både fysiskt och psykiskt. Vi har stort fokus på hälsofrämjande förmåner, och erbjuder fysiska och digitala aktiviteter, wellness-program samt friskvårdsbidrag.

MER OM TJÄNSTEN:


•Placering Stockholm, Hagastaden.
•Kontorsbaserad tjänst, med möjlighet till distansarbete ca 2 dagar/vecka.
•Tjänsten rapporterar till Primary Care Lead, Viveca Sundbom
•Som anställd erbjuds du en marknadsmässig lön och förmåner.
•Ladda upp din ansökan snarast, dock senast den 22 oktober.

Pfizer logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
14 december 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Breakthroughs that change patients' lives...

At Pfizer we are a patient centric company, guided by our four values: Courage, Joy, Equity and Excellence. Our breakthrough culture lends itself to our dedication to transforming millions of lives. At Pfizer we know that great things happen anywhere people come together with one shared goal.
Pfizer puts patients and people first. We know our colleagues are our most important resource. Our company values Courage, Excellence, Equity and Joy are important to us and we are constantly working to embed them in all we do. Join us and you´ll partner with colleagues with diverse backgrounds and abilities, people who contribute to all aspects of what we do.