Supporttekniker | Göteborg | Experis
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att arbeta med stora och viktiga kunder, det kan va både privata företag, kommuner och regioner. Du kommer att agera som kontaktpunkt och ansiktet utåt, där du bygger långsiktiga relationer med nyckelpersoner hos varje kund. Arbetsuppgifterna omfattar arbete med mobiltelefonsystem, Mitels växelplattform MxOne, Microsoft Teams och olika contact center-lösningar som Mitel, Trio, Puzzel, Tendfor och Zisson. Som tekniker kommer du att hantera både 1st och 2nd linesupport inom flera teknikområden och arbeta med SLA-uppföljning. Teamet fokuserar på samarbete snarare än individuella KPI, och det finns stora möjligheter till vidareutbildning och certifiering inom Mitels plattformar.
För att du ska trivas i rollen ser vi att du har nedan erfarenhet och egenskaper:
Vi söker en kundfokuserad, analytisk och orädd person som trivs med att arbeta i team. Du behöver vara noggrann och ansvara för att dokumentera arbetet, samtidigt som du är lyhörd för kundens behov och drivande i att hantera frågor internt. Du ska vara engagerad och bidra till teamets utveckling.
Mer specifik:
- Tidigare erfarenhet inom 1st och 2nd linesupport, gärna inom telekom
- Grundläggande gymnasiekompetens krävs
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Det är en fördel om du även förstår nordiska språk.
Tidigare erfarenhet av Mitelplattformar och stödsystem är meriterande.
Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.
På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.
People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.
Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.
Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.
Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.
Ansökan
Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ebba Folkesson på ebba.folkesson@se.experis.com.