Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Financial Analyst till Eaton

Sista ansökningsdag
22 december 2024 (30 dagar kvar)
Publiceringsdatum
11 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du några års erfarenhet av redovisning, är en analytisk och driven person som är redo att ta dig an nya utmaningar? Här får du möjlighet att arbeta i en global och dynamisk miljö hos ett företag med ett starkt varumärke. Du erbjuds stort ansvar samtidigt som du får möjlighet att utvecklas och kontinuerligt lära dig nya saker. Det här är ett föräldrarvikariat som varar i 18 månader.

Om tjänsten

Det här är ett föräldrarvikariat på heltid som varar i 18 månader och du blir anställd direkt hos Eaton.

Om företaget

Eaton är ett mångsidigt företag inom el och krafthantering och profilerar sig i vår globala och gemensamma övergång till grön och förnybar kraft. De levererar energieffektiva lösningar som hjälper deras kunder att effektivt hantera elektrisk, hydraulisk och mekanisk kraft. De är tekniskt ledande på den globala marknaden.

2021 hade Eaton globalt en omsättning på 19.6 miljarder dollar, ca 100 000 anställda och säljer produkter till kunder i över 175 länder.

Arbetsuppgifter

I rollen som Financial Analyst samarbetar du med kollegor på internationell nivå. Du rapporterar till Commercial Finance Manager som blir din främsta kollega och är lokaliserad på huvudkontoret i Stockholm. Vidare kommer du på daglig basis samarbeta med kollegor i Finland, Estland, Turkiet, Indien och USA. Bolagsspråket är engelska och det är av stor vikt att du är bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar projektredovisning där du ansvarar för de svenska projekten. Det innebär att du hanterar information via flertalet kontaktytor för att sedan uppdatera system, sammanställa och presentera prognoser.

Du kommer att ansvara för den årliga inventeringen och månadsvisa rapporteringen av det svenska lagret. Det innebär uppföljning mot dem andra svenska avdelningarna och säkerställa att lagrets värden är korrekta då projektredovisningen påverkar lagerredovisningen stort.

Du är involverad i den månadsvisa momsberäkningen för svensk, finsk och tysk moms via ett nära samarbete med shared service center i Indien. Utöver det fungerar du som stöd till dina kollegor i olika momsfrågor.

Rollen innebär samarbete med en extern lönebyrå för att sammanställa personalförändringar och godkänna löneunderlag. Du ansvarar även för att kvalitetssäkra bokslut, stötta Commercial Finance Manager med ad-hoc-uppgifter, samt hantera administrativa uppgifter såsom att vara bollplank och hantera post.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad kandidat- eller masterexamen inom finans / ekonomi eller YH-utbildning inom ekonomi
* Minst 2-3 års erfarenhet inom redovisning
* God systemvana, gärna erfarenhet av SAP
* Goda kunskaper i Excel
* Goda språkkunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt

För att lyckas i rollen är du en analytisk och noggrann person som gillar att hantera stora mängder data för att sammanställa till beslutsunderlag. Eftersom du har mycket kontakt med andra delar av organisationen, är du kommunikativ och trivs i en utåtriktad roll. Du ser samarbete som en självklarhet och uppskattar möjligheten att bidra till teamets gemensamma framgång.

Som självgående och ansvarstagande individ tar du snabbt och enkelt tag i arbetsuppgifter och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dina mål. Din lösningsorienterade inställning hjälper dig att snabbt identifiera och hantera utmaningar, och du är ständigt nyfiken på att lära dig nya saker när det behövs. Med ett starkt fokus på att sätta och hålla tidsramar för dina uppgifter, prioriterar du effektivt och säkerställer att resultaten håller hög kvalitet.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
22 december 2024 (30 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.