Online Merchandiser till Gårdssällskapet!
Gårdssällskapet grundades 2013 och erbjuder ekologiskt, småskaligt och vilt producerat kött direkt från gården hem till dörren. De fokuserar på personlig service och hög kvalitet, där majoriteten av försäljningen sker via e-handel med prenumeration på Stamkundslådan. Gårdssällskapet köper direkt från den ekologiska gården, styckar i egen regi innan de levererar ut till konsument. På huvudkontoret arbetar idag runt 20 personer och hela bolaget har runt 32 anställda. I och med den tillväxtresa Gårdssällskapet befinner sig i letar vi nu en Online Merchandiser med en vilja att påverka och göra skillnad! Låter det som något för dig? Läs vidare!
Om tjänsten
Gårdssällskapets e-handel bär en central del i försäljningen och det är av stor vikt att den hela tiden utvecklas för att möta kundernas behov och förväntningar. Som Online merchandiser ansvarar du för att produkterna på hemsidan är presenterade på bästa sätt för att maximera försäljningen och att genomförsäljningen är så bra som det går. Du samarbetar tätt tillsammans med din närmaste chef, Martina Uhrstedt (Head of Sales), CRM och Inköp. Detta är en roll för dig som drivs av att se resultat och hitta vilka ändringar som kan ge bäst effekt för att öka försäljningen.
Några ord från din framtida närmsta chef
“Hej! Jag heter Martina och är säljchef på Gårdssällskapet. Vi jobbar med ekologiska produkter som vi är stolta över, och du får vara med och presentera dessa på bästa möjliga sätt i vår e-handel. Du kommer kunna se en direkt koppling mellan ditt arbete och hur vi tar vårt säljmål. Det är en rolig roll som spänner från datadriven analys till kreativt arbete med vårt sortiment. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med dig!”
Du erbjuds
- Arbete i ett bolag som satsar på att växa och där du, i din roll, kommer ha stor inverkan på resultatet
- En möjlighet att påverka och bidra med dina kunskaper
- Arbete i ett dynamiskt och personligt bolag
- Tjänstepension, 5000 kr i friskvårdsbidrag, dator, telefonm förmånligt pris på Gårdssällskapets produkter m.m.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta fördjupat med produkterna som Gårdssällskapet säljer där din roll är att planera, analysera och maximera försäljningen på produktnivå. Fokuset är framförallt att jobba administrativt med produkterna i e-handelssystemet där du löpande uppdaterar var produkter syns på hemsidan och ser till att produktinformation är korrekt och uppdaterad. Om inte, kravställ mot en kollega. På veckobasis kommer du presentera dina analyser för kollegor av vad som behöver lyftas i kommunikation för att sälja igenom. Dina främsta verktyg är Magento, Google spreadsheets, GA4/Looker Studio.
Vidare kommer du exempelvis...
- Ta fram underlag för inköpsvolymer och rekommenderade utpriser på produktnivå
- Samordna lansering av nya och återkommande produkter
- Samarbeta med Inköp på lagerstyrning för att optimera lagernivåer och minska slöseri på det totala sortimentet
- Hålla dig uppdaterad inom vår målgrupps intressen inom mat och vad för produkter vi behöver ta fram för att möta deras behov
Kvalifikationer
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dig som person och ditt intresse för tjänsten och Gårdssällskapet som företag. Vi tror att rollen passar bäst för dig som vill jobba med försäljning och datadrivet men också vågar satsa på din magkänsla. Du har ett öga för det grafiska, vill jobba i team men kan vara självgående i din roll. Du letar alltid efter förbättringar och testar dig fram utan att vara rädd för att göra fel. Här kommer du ges utrymme att vara kreativ och bidra med dina idéer och vi tror att du är genuint intresserad av att bidra till Gårdssällskapets fortsatta tillväxt!
Utöver det har du...
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller e-handel
- Några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, vi ser det som en fördel om du har erfarenhet inom inköp/försäljning på ett e-handelsbolag
- Mycket goda kunskaper i svenska då det är det primära arbetsspråket
- Goda kunskaper inom Google Sheets eller Excel
Vi ser det som meriterande om du har...
- Kunskaper i Magento
Övrigt information
- Start: enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Sundbyberg, möjlighet till remotearbete ett par dagar i veckan
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor kring processen hanteras av Academic Work.
- Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.