Ansvarig teknisk dokumentatör
Sista ansökningsdag
29 november 2024 (17 dagar kvar)
Publiceringsdatum
17 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Nu finns möjligheten för dig att utvecklas i en ny roll hos vår kund som ansvarig teknisk dokumentatör. Är du strukturerad och teknisk intresserad? Fortsätt läs och sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN:
Vår kund verkar inom fordons-och verkstadsindustrin och hjälper till med robotbaserade produktionslösningar inom montage-och packautomation samt karossproduktion. Tjänsten är placerad på företagets kontor i Sisjön.
Du kommer att ingå i ett team på 20 personer varav 6 personer är projektledare som du kommer att ha ett tätt samarbete med. Det här är en tjänst för dig som är strukturerad och har en efter gymnasieutbildning . Du är kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt och drivs av avancerad dokumenthantering. Du är samtidigt van och gillar att dagligen kommunicera med kollegor och kunder.
De primära arbetsuppgifterna för tjänsten är att övergripande kontrollera och ansvara för projektdokument, kommunicera dessa mot kunder samt ha ett övergripande ansvar för att intern dokumentation följs enligt företagets kvalitetsstandarder. Dokumentationen sker mycket i excel och word vilket innebär att du är väl bevandrad med dessa system.
Rollen innebär periodvis ett högt arbetstempo samtidigt som det ställs fortfarande krav på noggrannhet och kvalitét i arbetet.
Arbetsuppgifter:
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta 100% hos kund.
ÖVRIG INFO:
Om friday:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?
OM TJÄNSTEN:
Vår kund verkar inom fordons-och verkstadsindustrin och hjälper till med robotbaserade produktionslösningar inom montage-och packautomation samt karossproduktion. Tjänsten är placerad på företagets kontor i Sisjön.
Du kommer att ingå i ett team på 20 personer varav 6 personer är projektledare som du kommer att ha ett tätt samarbete med. Det här är en tjänst för dig som är strukturerad och har en efter gymnasieutbildning . Du är kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt och drivs av avancerad dokumenthantering. Du är samtidigt van och gillar att dagligen kommunicera med kollegor och kunder.
De primära arbetsuppgifterna för tjänsten är att övergripande kontrollera och ansvara för projektdokument, kommunicera dessa mot kunder samt ha ett övergripande ansvar för att intern dokumentation följs enligt företagets kvalitetsstandarder. Dokumentationen sker mycket i excel och word vilket innebär att du är väl bevandrad med dessa system.
Rollen innebär periodvis ett högt arbetstempo samtidigt som det ställs fortfarande krav på noggrannhet och kvalitét i arbetet.
Arbetsuppgifter:
- Förbereda dokumenthanteringssystemet inför projektstart med mappstruktur, mallar så att respektive projekt inom företaget kan föra in nödvändig dokumentation inför- och under pågående projekt
- Ansvara för att dokument når satta standarder och kvalitetskrav
- Ansvara för revisionsarbetet av rapporter och dokument mot kunder
- Ansvara för att ”Responsible Assignment Matrix” är uppdaterat för respektive dokument och projekt, exempelvis tydlighet och struktur i vem som är ansvarig inom företaget för att skapa, revidera och attestera delar i dokument kopplat till olika projekt
- Sammanställa dokument och rapporter innan de kommuniceras med kunder
- Strukturera och sammanställa rapporter/dokument så att de uppfyller kundens krav
- Underhålla och vara delaktig i kommande implementeringen av nytt system
- Har en avklarad YH- eller högskoleutbildning inom kvalité, administration eller liknande.
- Har vana av att administrera och strukturera i ett dokumenthanteringssystem, starkt meriterande om du jobbat i Catia.
- Gillar att ge service mot såväl kunder som kollegor.
- Har lätt för att lära dig nya arbetssätt och är flexibel i att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt.
- Talar och skriver flytande på både engelska och svenska.
- Har datavana och lätt för att sätta dig in i olika system.
- Har lätt för att förstå arbetsflöden kopplat till rollen.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta 100% hos kund.
ÖVRIG INFO:
- Omfattning: heltid, dagtid.
- Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse 2024
- Placering: Sisjön
- Rekryteringsansvarig: Hanna Andersson
- Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Om friday:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?