Hoppa till innehåll
Ambea logotyp

Verksamhetsutvecklare/ Projektledare Fastighetsavdelningen till Ambea

Sista ansökningsdag
31 oktober 2024 (24 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Kontaktperson
Ambea Sverige AB
Telefon
Ansök nu
Nu söker vi en Verksamhetsutvecklare och projektledare till Ambeakoncernens huvudkontor i Solna.

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 31 000 medarbetare. På våra cirka 950 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. I Ambeakoncernen erbjuder vi tjänster inom äldreomsorg (Vardaga), funktionsnedsättning och stöd vid psykosocial problematik (Nytida), vårdbemanning (Klara) samt utbildningar (Lära). Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här.

Ditt uppdrag

Som Verksamhetsutvecklare/ Projektledare på Ambeas fastighetsavdelning har du en möjlighet att tillsammans med ett engagerat team vara med och utveckla, ta fram rutiner och processer samt säkerställa den interna servicefunktionen.

Ambea bedriver omsorgsverksamhet och hyr och äger därför ett stort antal lokaler i hela Sverige, för att kunna bedriva exempelvis äldreboenden, behandlingshem och gruppbostäder. Ett fåtal verksamheter bedrivs i egenägda fastigheter. Ambea är en matrisorganisation varför fastighetsavdelningen är en stödjande funktion, medan ansvaret för fastigheter och kostnader finns i linjeorganisationen. Fastighetsavdelningen har som mål att göra det enkelt för linjen att bära detta ansvar, genom att förvalta hyreskontrakten på ett ansvarsfullt och effektivt sätt, sätta Ambea på kartan som en professionell aktör gentemot fastighetsägare, samt öka kunskapen om fastighetsfrågor generellt inom bolaget.

Som Verksamhetsutvecklare/ Projektledare bistår du våra verksamheter i renoverings/byggprojekt kopplat till försäkringsärenden samt är med och utvecklar fastighetsavdelningens verksamhetsområde. Du förväntas också vara delaktig i olika typer av administrativa projekt, som t ex upphandling av fastighetsrelaterade leverantörer av varor och tjänster eller utbildningsinsatser inom fastighetsområdet. Du kommer rapportera till Förvaltningschef Fastighet.

Exempel på uppgifter:
  • Fastighetsrelaterade försäkringsärenden, från skadeanmält till genomfört ärende. Uppföljning, rutiner, allmänna interna frågor, kommunicera ut information, stämma av kostnader
  • Projektledning av fastighetsrelaterade projekt (Laddinfrastruktur, försäkringsärenden, Digitaliseringsprojekt, Intranät m.m)
  • Fördela ärenden som inkommer internt från olika verksamheter till ansvarig förvaltare
  • Hantera generella ärenden som inkommer inom ramen för rollen
  • Upprätta och hantera ansökningar för bidrag kopplat till ekonomiskt stöd för genomförda energiprojekt
  • Tillsammans med hela gruppen vara drivande och samordnande i utvecklingsprojekt kopplat till fastighetsavdelningen
  • Samordnare av samtliga avtal kopplade till Fastighetsavdelningen
  • Hantering, kontering & kontroll av fakturor
  • Resor förekommer i tjänsten i begränsad utsträckning
Din erfarenhet och kunskap
  • 3-5 år år tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • B-körkort
Personliga egenskaper
  • God administrativ förmåga
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Lösningsorienterad och relationsbyggande
  • Självgående
  • Hög kommunikationsförmåga
Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Vi erbjuder
  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.
  • Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.
Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Om oss
Från och med Mars 2025 flyttar vi till Origio, Röntgenvägen 3, med närhet till kommunikationer i Sundbybergs centrum. Du kan läsa mer om de nya lokalerna här.
Idag har vi vårt kontor nära Mall of Scandinavia i Solna. Kontoret har utbildningslokaler, mötesplatser, en ljusgård och utsikt över Råstasjön. Flera medarbetare uppskattar lunchpromenaderna runt sjön och närheten till affärer och service i gallerian.

Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling.

Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-10- 31
Rekryterandechef: Johan Lundin

Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Ambea logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
31 oktober 2024 (24 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Ambea är Skandinaviens kunskapsledande omsorgsföretag. Vi verkar genom varumärkena Nytida, Vardaga, Stendi, Altiden och Klara, och bedriver utbildningsverksamhet inom Lära. Genomgående i våra verksamheter erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Vi har cirka 30 000 medarbetare på drygt 950 enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. www.ambea.se