Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Kundtjänstmedarbetare till FedEx!

Sista ansökningsdag
05 januari 2025 (44 dagar kvar)
Publiceringsdatum
01 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en problemlösare med passion för kundservice? Gillar du att varje dag är unik och full av nya utmaningar? Som kundtjänstmedarbetare på FedEx får du möjligheten att göra skillnad - en leverans i taget. Läs vidare för att ta reda på mer om denna spännande möjlighet, vi välkomnar din ansökan!



Om tjänsten

FedEx är ett av världens ledande expresstransportföretag och arbetar dagligen med leveranser och affärslösningar i över 220 länder och territorier. FedEx kombinerar global räckvidd med lokal expertis för att erbjuda snabba och pålitliga leveranstjänster till både företag och privatpersoner världen över. Genom kontinuerlig innovation inom logistik strävar FedEx efter att koppla samman människor och möjligheter, vilket bidrar till att göra världen mer tillgänglig genom varje leverans.

Du erbjuds

  • En global arbetsplats som präglas av en god gemenskap och öppenhet
  • Fokus på individuell utveckling inom befintlig tjänst och inför framtida möjligheter
  • En gedigen och välarbetad onboarding där du får en grundlig introduktion till företaget och din roll


Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna på FedEx kundtjänst spänner över ett brett spektrum, från grundläggande paket- och bokningsspårningar till hantering av komplexa fakturafrågor och reklamationsärenden. Kundkommunikationen sker via telefon och e-post, vilket kräver både teknisk kunskap om FedEx:s system och starka kommunikativa färdigheter för att effektivt hantera varierande kundförfrågningar och lösa problem.

Vi letar efter dig som är en god kommunikatör och strukturerad lagspelare. Du tycker om att ta ansvar och hittar lösningar, där andra ser problem. Du är engagerad, positiv och drivs utav att leverera god service.



Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet från serviceyrket
  • Skriver och talar obehindrat på svenska eller norska samt engelska då språken används i den dagliga verksamheten
  • Har god datorvana
  • Har avslutad gymnasieutbildning

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av kundtjänst eller innesälj

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Medkänsla
  • Artighet
Övrig information
  • Start: Omgående/Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Schema: Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema inom arbetstiderna 8-18 under varje veckodag.
  • Placering: Limhamnsvägen 110
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
05 januari 2025 (44 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se