Insights Consultant till Lynxeye
Med Lynxeye kommer du att växa både professionellt och personligt, tillsammans med skarpa och mångsidiga kollegor med ett starkt driv. Vi söker dig som är kunnig inom både kvantitativa och kvalitativa forskningsmetoder, och som vill påverka strategiska beslut genom insikter från data. Vi ser fram emot din ansökan!
Om tjänsten
Rollen som Insights Consultant är både analytisk och kreativ. Lynxeye arbetar nära sina kunder och du kommer att få möjligheten att ta stort ansvar tidigt. En viktig del i din roll är att hantera komplex kunddata och omvandla denna till värdefulla insikter som på både lång och kort sikt skapar affärsvärde för Lynxeye's klienter.
På Lynxeye delas passionen för att få företag att förstå hur de kan göra skillnad för både människor, företag och samhälle. Här blir du en del av ett företag som lever efter sina värderingar: tro på människor, förbli nyfiken och skapa en bättre morgondag. De tror starkt på att lära genom att göra och erbjuder utmanande arbete, men tillhandahåller också stöd från en genuin intern feedbackkultur.
Du kommer vara baserad på kontoret i centrala Stockholm, men även arbeta internationellt med både kollegor och kunder.
Du erbjuds
- Möjligheten att snabbt utvecklas och få ta stort ansvar i projekt
- En årlig utbildningsfond att investera i lärande
- Högst möjliga friskvårdsbidrag och 30 dagars semester
- Konferensresor internationellt
Arbetsuppgifter
- Ansvar för kvantitativa och kvalitativa marknadsundersökningar, metodval och rapportering i projektet
- Implementering av insikter utifrån analys av både kvalitativ och kvantitativ data
- Kreativ problemlösning där data omvandlas till konsumentinsikter
- Utveckling av kvantitativa forsknings- och analysmetoder, med målet att alltid kunna erbjuda kunden de bästa lösningarna i klassen
- Skapa relationer och samarbeta nära med våra samarbetspartners
Kvalifikationer
- Har en eftergymnasial examen från universitet eller högskola, förslagsvis inom marknadsanalys eller statistik
- Har erfarenhet av kvantitativa undersökningar och dataanalys, exempelvis i Excel och SPSS
- Intresserad av strategiska varumärkes- och marknadsfrågor
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, detta då du kommer att använda båda språken i ditt dagliga arbete
Vidare ser vi att du har hög analytisk kapacitet och förmågan att balansera kritiskt tänkande med en lösningsorienterad inställning. Du är starkt motiverad att bidra till och skapa resultat och trivs i en snabb, dynamisk och innovativ miljö. För att lyckas väl i rollen ser vi även att du är proaktiv, vågar ta beslut och arbeta med en självgående inställning.
Vår rekryteringsprocessDenna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.