Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Configuration Manager till Mycronic

Sista ansökningsdag
16 november 2024 (50 dagar kvar)
Publiceringsdatum
18 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Tänk dig de mest högteknologiska elektronikprodukterna du kan föreställa dig, och sen tänker du ett steg längre. Med världsledande produktionslösningar leder de elektronikindustrin och skapar dagens mest avancerade produkter, men med en ödmjukhet inför att det viktigaste för att lyckas med detta är en passion för såväl affärer som teknik och framförallt människor. Mycronic befinner sig i en expansiv fas där de vill fortsätta etablera sig på fler marknader och i fler länder och för att göra detta söker de personer som vill vara med på deras fortsatta resa. Har du en teknisk utbildningsbakgrund i kombination med några års erfarenhet inom konfigurationshantering i utvecklingsprojekt samt dessutom trivs i en tvärfunktionell samordnande roll? Läs vidare!



Om tjänsten

Mycronic är ett globalt högteknologiskt företag med visionen att vara den mest pålitliga partnern till skaparna av morgondagens elektronik vars innovativa lösningar har utvecklat och tillverkat maskiner för elektronik och displaytillverkning i över 40 år. Idag fortsätter företaget växa inom ett växande utbud av branscher och divisionen Pattern Generator (PG) har en unik position på marknaden som världens främsta leverantör av maskritare för tillverkning av avancerade fotomasker vilka i sin tur används vid tillverkning av högupplösta skärmar och mikroprocessorer. Alla skärmar med hög upplösning du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta, Apple Watch etc. så är Mycronic’s maskiner en del av tillverkningsprocessen. Det är just PG divisionens produkter som du kommer att jobba med i denna tjänst. Med anledning av den starka tillväxten behöver de bland annat utöka personalstyrkan med en konfigurationsledare/CM med inriktning mot ändringsledning, produktstrukturering och projektmaterialanskaffning inom PG-divisionen. Du kommer att ingå i ett mindre team om fyra andra personer som arbetar i samma roll som dig vilka du jobbar nära dagligen, teamet är en del av Development Center gruppen inom Strategi och Produktutvecklingsavdelningen och du rapporterar till Jörgen Lundberg, Director, Development Center.

Några ord från din framtida närmsta chef

"Här blir du en del av ett team som arbetar tvärfunktionellt med hela organisationen för att företaget ska kunna leverera sin unika och avancerade teknik på en global marknad. Som en del i teamet kommer du ha möjlighet att utvecklas och vara med på resan att ständigt förbättra våra produkter och sätt att jobba. Mitt mål är att vi som team skall växa och möta utmaningar tillsammans. Var och en ges möjlighet till eget ansvar och uppmuntras att bidra med idéer och ta fram nya lösningar, men samtidigt ha starkt stöd av alla medarbetare i gruppen och mig som coachande chef. Det är den öppna atmosfären, viljan att lyckas och ständigt förbättra som vi har på Mycronic som jag ser som vår styrka.” - Jörgen Lundberg, Director Development Center, Division PG.

Arbetsuppgifter

Som produktstrukturledare kommer du att jobba i en bred roll med såväl operativa som strategiska arbetsuppgifter inom konfigurationshantering för såväl löpande försäljning som i utvecklingsprojekt. Du kommer fungera som spindeln i nätet där du har kontakt med allt från sälj till forskning & utveckling, inköp, produktion och eftermarknad och du kommer ha en viktig uppgift i att få dessa funktioner att arbeta samordnat. Du jobbar i projektform med flera parallella projekt samtidigt som exempelvis kan handla om allt ifrån att hantera dokumentationen för mindre buggar till att undersöka hur produkten kan utvecklas, struktureras och dokumenteras för att passa en modulariserad produktion.

Du kommer exempelvis...

  • Säkerställa konfigurationen av produktdata för divisionens produkter
  • Delta i vidareutveckling av processer och rutiner inom ditt område
  • Stötta försäljning och produktion med maskinkonfigurationer
  • Driva dialogen med ex. konstruktörer för att identifiera kritiska produktdelar
  • Planera införandet av förändringar under produktutvecklingsprojekt och i löpande produktion.
  • Se till att nyutvecklad design beställs på rätt sätt till projekten och stötta bevakningen av att materialet kommer hem i tid till integrationspunkterna i projekten


Kvalifikationer

Detta är en roll för dig som trivs i en högteknologisk miljö och som har ett stort intresse för och förmågan att skapa goda relationer genom en tydlig kommunikation inom ditt breda kontaktnät och ett positivt mindset. Du förstår vikten av struktur och bidrar gärna till utveckling av processer och rutiner och är duktig på att hitta balansen mellan att leverera resultat men har också ett öga för detaljer och ser vad de små skillnaderna kan göra för slutresultatet. Du behöver vara drivande och lösningsorienterad som ser praktiskt på införandet av kontinuerliga förbättringar.

Vidare har du...

  • Högskole- eller Civilingenjörsutbildning inom exempelvis mekanik, elektronik, mekatronik eller liknande.
  • Har flera års erfarenhet av arbete med inslag av liknande arbetsuppgifter som beskrivits ovan inom konfigurationsledning.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet.
    Vi ser det som meriterande (men inget krav) om du har:
  • Erfarenhet av arbete i PLM- och ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet från elektronikindustrin.
  • Projektarbete i tekniktung verksamhet.

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Täby och möjlighet till hybridarbete
  • Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt Rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskan är att alla frågor kring tjänsten går till Academic Work.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 november 2024 (50 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se