Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Drift- och underhållschef till HZI Jönköping Biogas

Sista ansökningsdag
12 november 2024 (56 dagar kvar)
Publiceringsdatum
13 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en erfaren ledare med ett öga för detaljer och en passion för hållbara energilösningar? Som Drift- och underhållschef på HZI Jönköping Biogas får du en nyckelroll i att optimera prestandan hos en toppmodern anläggning för framtidens energi som får Jönköping att gå runt. Här får du möjligheten att leda den dagliga driften, maximera utrustningens drifttid och arbeta med strategisk resurshantering. Vill du bidra till en grönare framtid och utveckla dina ledaregenskaper i en dynamisk miljö? Då kan detta vara din nästa utmaning!



Om tjänsten

HZI Jönköping Biogas arbetar med att omvandla matavfall till biogas och biogödsel för att på ett effektivt sätt bidra till Sveriges hållbara utveckling. Genom att utsätta matavfallet för en rötningsprocess, bryts det organiska materialet ner och omvandlas till biogas. Denna biogas används inom kollektivtrafiken i Jönköping samt även som bränsle för personbilar och distributionslastbilar. De restprodukter som tillverkas under biogasproduktionen blir biogödsel som används till gödsling av grödor på gårdar. Tack vare att man tar tillvara på matavfallet så är man med och skapar något med stort värde för samhället, miljön och det cirkulära kretsloppet.

Som drifts- och underhållschefen kommer du att vara en del av platsorganisationen på HZI Jönköping Biogas anläggning och kommer sträva efter att säkerställa en högklassig drifts- och underhållsstrategi. Detta kommer du göra genom att maximera utrustningens drifttid och anläggningsprestanda samtidigt som du kommer att arbeta med resursplanering och ha en god inblick i de kostnader som medföljer. Du kommer att leda den dagliga verksamheten på platsen och kommer under semester och annan frånvaro fungera som biträdande anläggningschef. Vidare kommer drift- och underhållschefen att gå in och stötta underhållsteknikerna vid behov och kommer att delta i jourskiftet. I rollen kommer du även se till att underhållsstrategierna implementeras via CMMS, Criticality Analysis och liknande verktyg, och kommer att leda arbetet med att förbättra underhållsprestanda i samarbete med O&M-platsteamet.

Du erbjuds

  • Frihet under ansvar där du har möjlighet att påverka ditt arbete
  • Goda interna samarbeten där alla ställer upp för varandra
  • Kompetensutveckling och utbildningar internt inom koncernen
  • En nyckelroll på företaget från dag ett


Arbetsuppgifter
  • Hälsa, säkerhet och miljö (HSE): Säkerställ att HSE-krav följs, eliminera eller mildra risker, stoppa arbete vid fara, och hantera säkra avstängningar vid underhåll med LOTO-certifikat.
  • Arbetstillstånd och riskbedömning: Se till att RAMS och nödvändiga arbetstillstånd, som för heta arbeten, finns på plats för relevant underhållsarbete.
  • Miljö och resurshantering: Arbeta för att minska föroreningar, avfall och resursanvändning i verksamheten.
  • Planering och förbättring: Delta i daglig och långsiktig planering, rapportera avvikelser och bidra till ständiga förbättringar och uppföljning av KPI:er.
  • Underhållsaktiviteter: Koordinera planerade och oplanerade underhållsaktiviteter, inspektera arbeten och stöd felsökning och grundorsaksanalys.
  • Reservdelar och materialhantering: Hantera mottagning, avvisning och beställning av reservdelar och förbrukningsmaterial, samt säkra inventering.


Kvalifikationer
  • Har en högskoleutbildning inom maskinteknik, processindustri, industriell ekonomi eller en liknande utbildning
  • Har arbetslivserfarenhet inom processindustrin, helst med en längre produktionskedja
  • Har tidigare erfarenhet av att jobba med säkerhetsarbeten
  • Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska
  • Har mycket goda kunskaper i tal och skrift i engelska
  • Har B-körkort

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av en process med dygnet runt process
  • Elbehörighet
  • Truck och hjulstartarkort
  • Goda kunskaper i tyska, då det finns kollegor och leverantörer som föredrar att tala tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Stresstolerant
  • Målmedveten
  • Ansvarstagande
  • Problemlösande
  • Förändringsbenägen
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
12 november 2024 (56 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se