Kundsupport inom affärssystem till Aspia!
Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta med kundsupport och har ett intresse för IT och ekonomi. I rollen som kundsupport hos Aspia kommer du ge stöd till kundanvändare samt interna medarbetare som arbetar i Aspias affärssystem. Har du 1-2 års erfarenhet av support och önskar ta en spännande riktning i arbetslivet? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Om tjänsten
Vi är på jakt efter dig som vill arbeta i en teknisk support på ett växande bolag inom redovisning, löner och skatt. Bolaget har ett eget affärssystem som externa kunder och interna medarbetare använder, och din uppgift är att ge support av detta system. Givetvis kommer Aspia ge dig utbildning i systemet.
Rollen innefattar hantering av inkommande ärenden där fokus ligger på problemlösning. Du kommer trivas i den här rollen om du brinner för att leverera god service, har en hög arbetsmoral och driv samt trivs i en miljö med högt tempo. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen, därför kommer första steget i den här processen personlighets- och logiktester som vi skickar ut till dig.
Arbetsuppgifter
- Hantera ärenden via mejl och telefon
- "First point of contact" för kundanvändare samt interna medarbetare för tekniska problem i Aspias affärssystem
- Ha ett tätt samarbete med systemförvaltare på Aspia och leverantörer
Kvalifikationer
- Har som lägst en avslutad gymnasieutbildning
- Ett starkt intresse för IT och/eller ekonomi
- God telefonvana och duktig att förstå nya system
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl skrift som tal
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet inom kundservice under 1-2 års tid
- Tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiadministratör/ekonomiassistent eller liknande
- Tidigare erfarenhet av redovisningssystem
- Tidigare arbetat med affärssystem/ekonomi/IT
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din potential i rollen. Därför ser vi att du besitter nedan personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Lösnings- och kvalitetsinriktad
- Kommunikativ
- Ansvarstagande
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.