Hoppa till innehåll

SOS-operatör till SOS Alarm i Växjö

Publiceringsdatum
25 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn.Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap.Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are.

Vill du göra skillnad för andra, på riktigt?

Nu söker vi nya 112-operatörer till SOS Alarm i Växjö som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Din vardag som SOS-operatör"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.

Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Växjö där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.

För dig

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning tillsammans med handledare i Växjö. Du behöver kunna vara i väg hemifrån enstaka veckor då utbildningen till viss del bedrivs i Kista. Vi står för omkostnader i samband med resa till Kista.

Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst,vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.

Vi erbjuder dig

  • Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
  • Engagerade och stöttande ledare och kollegor
  • Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
  • Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället

Vi söker digVi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär attdu samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande.

Vi tror att du

  • Har minst tre års arbetslivserfarenhet
  • Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
  • Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
  • Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Hos oss är våra värderingar,Professionella & Empatiska samtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Om du efter att ha gjort våra urvalstester går vidare i anställningsprocessen så är det obligatoriskt att delta fysiskt på en utav rekryteringsträffarna.

Dessa genomförs:

Måndagen 19 Augusti

Måndagen 26 Augusti

Rekryteringsträffen startar 16:30 och pågår ca 3 timmar.

Under träffen informerar vi om vår arbetsplats, du kommer att genomföra arbetsprover samt möjlighet att få ställa frågor.

Låter detta intressant?

Tjänsten är med start 7 januari 2025.

Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du är noggrann i din ansökan och svarar på alla frågor samt bifogar CV och en videohälsning.

Ej kompletta ansökningar kommer inte att behandlas.

Sista ansökningsdagen för att söka tjänsten är den 11 Augusti.Har du frågor? Kontakta rekryterande chef

Frida Strand Jagne frida.strandjagne@sosalarm.se

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
11 augusti 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se