Hoppa till innehåll

Solör Bioenergi söker Kundadministratör till Växjö

Publiceringsdatum
26 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Solör Bioenergi är ledande inom förnybar energi till bostäder, företag och industrier. Vi verkar för att underlätta hanteringen av våra kunders uppvärmning så att allt fungerar medan de lever sitt liv som vanligt. Vi är det lokala fjärrvärmebolaget som levererar värme på närmare femtio orter i vårt fantastiska Sverige. Genom vår produktion av förnybar energi och återvinning av miljöfarligt avfall vill vi bana vägen för ett hållbart samhälle med minskade koldioxidutsläpp.

Vikarierande Kundadministratör till Växjö

Är du en person med högt kundfokus och letar efter ett ansvarsfullt och omväxlande arbete? Då har vi möjligheten för dig! Vi söker en engagerad medarbetare för ett vikariat på ca 12 månader.

Tjänsten är förlagd tillvårt kontor i centrala Växjö, där det också finns egen parkering.På kontoret kommer ni att vara 3-4 personer. I regionen som helhet, som består av Småland, Öland och Ale, är vi totalt cirka 15 personer. I tjänsten kommer du tillsammans med kundansvarig ansvara för 13 orter och det kan förekomma resor några gånger per år.

Om tjänsten

I din roll som Kundadministratör utgår du från kundresan där en kvalitativ kundservice ska tillhandahållas till så väl nya som till befintliga kunder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Besvara och handlägga kundförfrågningar på ett professionellt och kvalitativt sätt med fokus på service, t ex fakturafrågor.
  • Erbjuda grundläggande teknisk rådgivning och felsökning för kunder, planering och registrering av mätarbyten, administration av servicebesök.
  • Reklamationshantering.
  • Kommunikation och dokumentation.
  • Information löpande till våra kunder.
  • Fakturering och kreditering.
  • Rapportering av statistik
  • Posthantering.
  • I övrigt utföra förekommande arbetsuppgifter inom ansvarsområdet och arbetsuppgifter anvisade av Regionchef.

Ansvarsområden

  • Vara serviceinriktad och ge ett professionellt bemötande gentemot alla kontakter såväl interna som externa.
  • Ta ansvar fullt ut för kundresan - genom att ta en aktiv roll från första kontakt med kund tills ärendet avslutas för att säkerställa en positiv kundupplevelse.
  • Att dokumentation sker enligt fastlagda rutiner.
  • Utföra arbete enligt gällande lagstiftning samt fastlagda rutiner och policys.
  • Ordning och reda på arbetsstället och i gemensamma utrymmen.
  • Dela med sig av information och kunskap inom regionen.
  • Att bidra till ett bra arbetsklimat och vara en god kollega.
  • Utföra, utveckla och förbättra de processer man ansvarar för.
  • Ansvara för att åtgärda/rapportera problem

Om dig

Vi söker dig som har god erfarenhet av kundservicearbete. Vi ser också att du har erfarenhet av fakturering och kundreskontra samt har kunskap om GDPR. Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du hanterar datorn obehindrat och har teknisk förståelse. Det är mycket viktigt för dig med högt kundfokus.

Det är meriterande om du har erfarenhet från energibranschen eller motsvarande. Om du har jobbat i CRM-systemet Lime eller arbetat i kund- och debiteringssystemet Probill ser vi också detta som meriterande.

Ansökan

Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi därför gärna att du inte väntar med att skicka in din ansökan.

I rekryteringen samarbetar Solör med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Solör.

Kontakt

Lena Brantberg, Rekryterare, BraPersonal Sverige ABlena.brantberg@brapersonal.nu, 0703-50 89 09

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
12 januari 2025 (169 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se