Controller till Salboheds i Västerås
Vill du vara med och bidra till ett växande bolags framgång? Salboheds söker nu en analytisk Financial Controller till sitt ekonomiteam i Västerås!
I nya, fräscha lokaler på norra Tunbytorp får du möjlighet att arbeta tillsammans med ett sammansvetsat team om fem kollegor som gemensamt hanterar koncernens ekonomi centralt. På Salboheds kommer du inte bara att hantera siffror - du kommer att gräva djupt i data och få möjlighet att fördjupa och utveckla din analytiska förmåga. Här arbetar man i en dynamisk miljö där du uppmuntras till att ta egna initiativ och utforska nya sätt att optimera och förbättra ekonomiska processer
Dina arbetsuppgifterSom Financial Controller kommer du att ha en varierad roll där du bland annat arbetar med:
- Uppföljning av budget och prognoser
- Framtagning och analys av rapporter
- Internkontroll
- Utförande av kalkyler och presentationer
- Rapportering till moderbolaget
- Utveckling av finansiella processer
Du arbetar nära dina kollegor i teamet och rapporterar närmast till CFO som är din chef.
Kvalifikationer och erfarenhetFör att lyckas i denna roll har du en stark förståelse för redovisning och har kanske inlett din karriär inom revision, där du fått insikter i flöden och transaktioner samt utvecklat förmågan att ställa kritiska frågor. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Som person är du analytisk, nyfiken och har lätt för att arbeta i team. Du ser vad som behöver göras och är engagerad i att bidra till teamets gemensamma mål.
Erfarenhet av det nyligen implementerade ekonomisystemet Visma.net är meriterande, men framför allt söker vi någon som är redo att utveckla och utvecklas tillsammans.
Vad erbjuder företaget dig?Salboheds erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö i ett växande bolag med en familjär företagskultur. Här arbetar man med välkända system, strävar ständigt efter att förbättra processer och samarbetar prestigelöst. Det är en organisation där man trivs tillsammans och har en omtänksam chef - kanske är det därför ingen i ekonomiteamet har valt att lämna.
PlaceringsortOm företaget
Salboheds är det etablerade mark- och anläggningsföretaget med expertis att hantera komplexiteten i ett projekt från start till mål. Vi arbetar långsiktigt och efterlämnar oss resultat som bidrar till en positiv utveckling av samhället.
Salboheds Bygg och Anläggning AB startades 2005 som ett tvåmansföretag och har sedan dess expanderat organiskt till ett miljardbolag med ett 90-tal anställda. Sedan 2019 är vi en del av Eleda Group vilket stärker vår kompetens ytterligare och ger oss möjligheter att växa och utvecklas som bolag.
Vi på Salboheds Bygg och Anläggning värdesätter goda relationer - oavsett om det gäller leverantörer, anställda, underentreprenörer eller kunder. Vi sticker gärna ut hakan och säger att vår personal och våra underleverantörer tillhör det absoluta toppskiktet inom branschen.
AnsökanI denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind:
Håkan Holmberg, hakan.holmberg@meritmind.se, 073-394 55 52
Saga Bergman, saga.bergman@meritmind.se, 073-594 46 34
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Vid de flesta tillsättningar görs också en Bakgrundskontroll.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
- Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
- Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV
Det räcker att du bifogar ditt CV. Vi använder ej personligt brev i våra processer.