Hoppa till innehåll
Bilia logotyp

Kundservicecoach

Sista ansökningsdag
15 september 2024 (14 dagar kvar)
Publiceringsdatum
14 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Bilia satsar på tillväxt och behöver fler engagerade medarbetare. Nu söker vi en Kundservicecoach till Bilia i Västerås. Bilias Kundservice tillhör en central del i organisationen och personalen finns placerad i Västerås. Som Kundservicecoach kommer du vara med och driva vår Kundservice framåt genom att vara med och utveckla och engagera våra medarbetare!

Varför välja Bilia

Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar.

Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Ansvara och utveckla den dagliga verksamheten på Bilia i Västerås.
  • Utveckla, engagera och coacha medarbetare inom avdelningen, genom att vara nära medarbetarna.
  • Arbeta med avdelningens mål inom: tillgänglighet, kvalité, bokningar, behovsförsäljning och nöjda kunder genom att analysera och följa upp siffror dagligen.
  • Leda utbildningar och vidareutveckla utbildningsmaterial.
  • Ansvara för bemanningen, genom att skapa scheman, administrera ledigheter,
  • Samarbeta med övriga avdelningar för att nå en helhetssyn och öka andelen nöjda kunder.
Vad vi önskar av dig
  • Du bör ha minst ett par års erfarenhet av liknande roll som kundservicecoach och du är van att hantera alla utmaningar som kan uppstå med kunder och personal såsom t.ex. rekrytering, samt utvecklingssamtal.
  • Du har goda kunskaper i Officepaketet
  • Vi ser gärna att du har körkort samt tillgång till bil.
  • Du har god vana att coacha en grupp i en kundserviceorganisation eller liknande.
Personliga egenskaper

Som person är du kommunikativ och kreativ men samtidigt noggrann och har en coachande personlighet. Du är en ansvarstagande och handlingskraftig coach som driver saker i mål. Då du får en viktig central roll i organisationen värdesätter vi dina goda ledaregenskaper och att du bidrar med entusiasm och inspiration såväl som att du är empatisk och professionell.

Vidare söker vi dig som är:
  • Serviceinriktad med kundens bästa i fokus samt är professionell i ditt kundbemötande.
  • God samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer.
  • Du är intresserad av ledarskaps- och arbetsmiljöfrågor. Du tar vara på det som fungerar bra, är lyhörd, prestigelös och genomför förbättringar.
  • Att hålla en hög kvalitet är viktigt för dig och du har god planerings- och prioriteringsförmåga.
  • Du trivs med ett högt tempo samt omväxling och variation i arbetet. Utmaningar inspirerar dig och du har förmåga att skapa god stämning och laganda.
Anställningsform, omfattning, placeringsort

Anställningen är ett tillsvidare, med sex månaders provanställning, på heltid med placering på Bilia i Västerås. Vid frågor kontakta rekryterande chef.

Då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser gärna kvinnliga sökande!

Välkommen med din ansökan!
Bilia logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
15 september 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren